loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایتی از انقلاب اسلامی ایران: خاطرات حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی عمید زنجانی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده عباسعلی عمید زنجانی

سال نشر : 1380

تعداد صفحات : 408

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پیروزی انقلاب اسلامی ثمره تلاش بسیاری از زنان و مردان مشهور و یا گمنامی است که در دوران استعمار و استبداد شاهنشاهی از جان، مال و آبروی خود گذشتند. این دوران سرشار از حوادث ریز و درشت و وقایع تلخ و شیرینی است که مطالعه آنها هم شوق انگیز و هم عبرت آموز است. مجموعه کتابهایی که با عنوان "روایتی از تاریخ انقلاب اسلامی " تقدیم علاقمندان به تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی می شود ، بازخوانی و فهم رویدادهای گذشته ایران و آشنایی با اقدامات نخبگان و نیروهای مؤثری است که از نزدیک در جریان مبارزات برای برقراری حکومت اسلامی قرار داشتند.
این کتاب، خاطرات خودنوشت حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی عمید زنجانی است که در پنج فصل با این عناوین تنظیم شده است: 1_ شرح حال خانواده و تحصیل و فعالیت در زنجان و قم، 2ـ خاطرات مربوط به امام خمینی (ره) در نجف، 3ـ رابطه برخی از روحانیون مقیم نجف با امام (ره) و نهضت روحانیت در ایران، 4ـ بازگشت به ایران و خاطرات مربوط به انقلاب اسلامی در ایران، 5ـ جامعه روحانیت مبارز تهران و چند رخداد مهم از سال های اول بعد از پیروزی انقلاب . حجت الاسلام عمید زنجانی در سال 1316در زنجان متولد شد .تحصیلات ابتدایی و حوزوی را در زنجان و سپس در قم انجام داد .در سال 1330با برخی از اعضای فدائیان اسلام مرتبط شد .در سال 1341مورد تعقیب ساواک قرار گرفت که به نجف رفت . از سال 1344با رفتن امام خمینی (ره) به نجف نهضت روحانیون شدت گرفت .حجت الاسلام عمید در سال های 1343تا 1347سفرهایی به ایران نمود که طی آن اخبار نجف را به حوزه های قم، تهران و مشهد منتقل می کرد .ایشان در سال 1348مسجد لرزاده را به کانون فعالیت های دینی و سیاسی تبدیل نمود .وی در تاسیس جامعه روحانیت مبارز در جنوب تهران نقش عمده ای داشت .پس از پیروزی انقلاب نامبرده سمت های مختلفی را بر عهده گرفت .خاطرات وی در این کتاب با این موضوعات تدوین شده است :آشنایی با فعالیت های حوزه های درسی قم و نجف و مقایسه آنها، منش و اخلاقیات امام (ره)، برخورد مراجع قم و نجف با امام (ره) و نهضت و بررسی انگیزه برخوردها، فعالیت های سیاسی گروه های مبارز، نحوه تبلیغ و عملکرد منافقین، بررسی واقعه هفده شهریور، نحوه شکل گیری جامعه روحانیت مبارز، برنامه ریزی برای راهپیمایی ها، عملکرد جامعه روحانیت مبارز بعد از انقلاب و خاطراتی درباره جریان های سیاسی، فرهنگی و دینی ایران و شخصیت های سیاسی مربوط به انقلاب اسلامی .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما