loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات شهید سید محمد واحدی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده مهناز میزبانی

سال نشر : 1381

تعداد صفحات : 216

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جمعیت فدائیان اسلام یکی از پدیده های منحصر به فرد در تاریخ مبارزات مردم ایران بود که با ایستادگی در برابر هجمه فرهنگی دشمن، ظهور و جمعی از جوانان مخلص و فداکار را متشکل کرد. هدف این گروه اجرای احکام اسلام بود که در مقاطع مختلف تاریخ، به اشکال متفاوت بروز کرد. شهید سید محمد واحدی یکی از اعضای فعال این گروه بود که در سال 1324 و در محیطی آکنده از اختناق و سانسور، به ثبت فعالیتهای این گروه پرداخت. این کتاب، مجموعه خاطرات شهید سید محمد واحدی از ظهور و تشکیل فدائیان اسلام و شرح فعالیتهای آنان است که تصحیح و تدوین شده است.
در این کتاب، خاطرات فدائیان اسلام (شامل خاطرات نواب صفوی و سید محمد واحدی و برخی دیگر از رهبران فدائیان) به قلم شهید سید محمد واحدی، یکی از اعضای فعال گروه، درج شده است .در این خاطرات، چگونگی تشکیل گروه فدائیان و فعالیت های آن به تفصیل بازگو می شود .این خاطرات، ابتدا در مجله "خواندنی ها "در نوزده شماره در قالب سلسله مقالات به چاپ رسید که علت درج آن پاسخ به برخی مقالاتی بود که علیه فدائیان اسلام منتشر می گردید .خاطرات مندرج در کتاب را "نواب صفوی "تقریر نموده و سیده محمد واحدی آن را به رشته تحریر کشیده است .خاطرات با این موضوعات تدوین شده است :شکل گیری جمعیت فدائیان اسلام، نقشه کشته شدن کسروی چگونه کشیده شد؟، چه کسانی ماموریت قتل کسروی را پیدا کردند؟، همکاری با آیت الله کاشانی، مجمع مسلمانان مجاهد چگونه تشکیل گردید؟، مجمع مجاهدین اسلام چگونه تشکیل شد، دستگیری آیت الله کاشانی، فدائیان در انتخابات دوره شانزدهم، ترور هژیر، محاکمه امامی، استاد خلیل طهماسبی، ترور رزم آرا، اختلاف با حکومت دکتر مصدق، اعتصاب آبادان و میتینگ مسجد شاه، و دستگیری نواب صفوی .کتاب با فهرست اعلام و تصاویر تعدادی از اسناد به پایان می رسد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما