loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات نیره السادات احتشام رضوی (همسر نواب صفوی)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده حجت الله طاهری

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 260

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

همسر شهید نواب صفوی به دلیل مشارکت در بسیاری از فعالیت های سیاسی و فرهنگی آن شهید، از فداییان اسلام و نحوه ی فعالیت آن ها و... خاطرات ارزنده ای دارد که این کتاب، مجموعه خاطرات ایشان می باشد. او پس از دستگیری نواب صفوی ( به همراه برخی از همسران و مادران فداییان اسلام) ، ضمن تحصن مقابل دادگستری و شهربانی رژیم پهلوی و درخواست آزادی عزیزان خود، سخنان کوبنده ای علیه سیاست های سرکوبگرانه رژیم شاه ایراد کرد. او در بسیاری از مقاطع حساس زندگی و شهادت نواب چون شیری می خروشید و چون کوهی می ایستاد. ..... این کتاب از آن جهت جالب است که نزدیک ترین فرد به نواب به تشریح زندگی شخصی و درونی و اخلاق و رفتار فردی وی پرداخته است.
این کتاب شرح خاطرات همسر شهید نواب صفوی، از هشت سال زندگی مشترک در سال های اوج فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شهید نواب صفوی است. در این خاطرات، راوی ابتدا از محل تولد و پیشینه خانوادگی، دوران کودکی و مسائل و مشکلات آن دوران سخن گفته، سپس به حادثه قیام گوهرشاد اشاره می کند که منجر به تبعید پدر ایشان گردید. وی چگونگی ملاقات نواب احتشام رضوی و نواب صفوی را در کاخ گلستان نیز چگونگی آشنایی خود با نواب صفوی و سپس ازدواج با ایشان را شرح می دهد. آن گاه حوادث و رخدادهایی را باز می گوید که در دوران هشت ساله زندگی با نواب صفوی با آن مواجه بوده است. از جمله این رویدادها عبارت اند از: زندگی مخفی، ترور هژیر، قتل رزم آرا، مسافرت های نواب، زندانی شدن نواب، تحصن فداییان اسلام در زندان قصر، مسافرت نواب به موتمر اسلامی و دعوت اخوان المسلمین از ایشان، واقعه کودتای 28 مرداد 1332، پیمان سنتو و مسئله ترور حسین علاء و سرانجام شهادت نواب صفوی و یارانش. در پایان کتاب عکس هایی از شهید نواب صفوی و فهرست تفصیلی اسناد و فهرست منابع آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما