loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پهلوی ها (خاندان پهلوی به روایت اسناد) - جلد اول: رضاشاه

ناشر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

نویسنده فرهاد رستمی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 412

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مجموعه سه جلدی پهلوی ها شامل صدها قطعه عکس و سند است که برای اولین برای در ایران منتشر می شود. این مجموعه مستند و ارزنده، افقی جدیدی پیش روی خوانندگان می گشاید و روشنگر زوایای پنهان خاندان پهلوی در طول حاکمیتشان است. بی شک جای این اثر نفیس در قفسه کتابخانه علاقمندان به تاریخ معاصر ایران خالی است.

" ... در فاصله کودتای ١٢٩٩ تا شروع ماجرای جمهوریخواهی در نیمه دوم سال 1302رضا خان مترصد فرصتی بود تا احمد شاه را از عرصه قدرت ساقط سازد و بدین منظور سایه به سایه او حرکت می کرد و از ملاقاتهای او با افراد اطلاع می یافت و حتی فرمانده گارد سلطنتی گزارشهای مبسوط و بی وقفه ای از رفتار احمد شاه برای او می فرستاد.
اگرچه جمهوریخواهی و رضا خان ماهیتاً با هم در تضاد بودند اما می توان گفت یکی از پیامدهای آن جریان٬ به مثابه آزمونی برای شناخت حساسیتها و واکنشهای جامعه محسوب می شد و اگرچه جمهوری تحقق نیافت اما چنانکه خواهیم دید به تحکیم موقعیت و افزایش قدرت رضاخان منجر شد و البته لازم است یادآوری شود که رضاخان بر اساس قول و قرار خود با ژنرال آیرونساید نمی بایست بشخصه اقدامی بر ضد سلطنت احمد شاه انجام دهد... "
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما