loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگانی حضرت زینب سلام الله علیها

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22949 10003022
22,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ناشر در مقدمه به وصف واژه «عاشورا» و سپس نویسنده در پیشگفتار، به علت و انگیزه خویش در تألیف این اثر، اشاره نموده اند. پس از این، مؤلف به شرح مختصری از بیوگرافی عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) و ذکر پاسخ نامه امام حسین(ع) به نامه معاویة بن ابی سفیان و ترجمه آن، پرداخته است.

در فراز بعدی، نقش چشمگیر و حساس حضرت زینب(س) در سرزمین کربلا، سخنان امام حسین(ع) خطاب به عقیله بنی هاشم مبنی بر صبوری و استقامت در برابر دشمنان، سخنان حضرت زینب(س) در کنار پیکر برادر و گفتگوی او با حجت خدا امام سجاد(ع) و ذکر نام نوزده تن از شهداء که از بستگان نزدیک عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) بودند، سخنرانی آتشین و رسواگرانه عقیله بنی هاشم در شهر کوفه و خطابه های جانسوز و مهیج فاطمه صغری (ام کلثوم) و امام سجاد(ع) در تمجید و توصیف سالار شهیدان و خیانت و جنایات کوفیان، مورد عنایت و توجه قرار گرفته است.

همچنین ورود اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مجلس ابن زیاد، گفتگوی تند و بی ادبانه طاغوت کوفه با حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)، قیام شجاعانه عبدالله عفیف نابینا و دخترش ام عامر علیه ابن زیاد، درخواست یزید از عبیدالله مبنی بر ارسال کاروان اسرا و رؤوس شهدا به سوی شام، داستان راهب نصرانی، ورود اسرا به شام، سخنان امام سجاد(ع) خطاب به یزید ملعون و اشعار کفر آمیز پسر معاویه، سخنان کوبنده و افشاگرانه عقیله بنی هاشم(س) خطاب به یزید، بیان گردیده است.

از دیگر مباحث مورد توجه در این مجموعه، گستاخی و جسارت یزید فاسق نسبت به سربریده امام حسین(ع) و اعتراض مرد شامی و سفیر روم به یزید و شهادت آنان، به منبر رفتن حجت خدا امام سجاد(ع) و خطبه های کوبنده و تاریخی آن حضرت از قیام اباعبدالله الحسین(ع) و حریم اهل بیت(ع) و رسوایی یزید، مراجعت کاروان رسالت، به سوی کربلا و پیوستن آنان به تربت پاک سالار شهیدان حسین بن علی(ع) در اربعین است.

در فراز دیگر، به ورود کاروان رسالت، به مدینه و جریان بشیر بن جزلم با مردم مدینه که گفت: یا اهل یثرب لا مقام لکم... و سخنرانی جانسوز امام سجاد(ع) و شرح واقعه کربلا، حکایت عزیمت به کوفه و شام و مراجعت از شام به جانب مدینه و ملتهب شدن مردم مدینه و نفرت عمومی از جنایات آل امیه، سخن به میان آمده است.

قسمت پایانی این کتاب، به محل دفن عقیله بنی هاشم زینب کبری(س) و نقل اقوال مختلف در آن و ذکر فرجام سیاه جنایتکاران، قیام توابین و قیام شجاعانه و دلاورانه مختار بن ابو عبید ثقفی، اختصاص یافته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما