loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ آغازین فراماسونری در ایران بر پایه اسناد منتشر نشده - جلد پنجم

ناشر سوره مهر

نویسنده حمیدرضا شاه آبادی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 597

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22976 10003022
45,000 42,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تأسیس «لژ بیداری ایران» به فاصله چند ماه بعد از پیروزی انقلاب مشروطه توسط سازمان فراماسونری فرانسه، و گرد همایی بیشتر کوشندگان عرصه مشروطیت ایرانی در آن، از یک سو بیان کننده توجه ویژه و تعمق فرانسویان در تحولات اجتماعی و سیاسی ایران است. از سوی دیگر هم حکایت از علاقهمندی و امیدواری رهبران و سران مشروطیت به نقش و جایگاه آن دارد که بتوانند در سایه تکاپوهای فراماسونگری، از نوع نوگرایانه و پیشروانه البته، اهداف نهفته نهضت را جامه عمل بپوشانند.
این لژ پا به پای دوره های آغازین مجلس شورای ملی به فعالیت پرداخت و تعداد بسیاری از نمایندگان ملت را در خود جای داد، سپس مدیریت، احزاب و فراکسیون های فعال درون مجلس (به ویژه دوره دوم) را در دست گرفت که وارسی و واکاوی دقیق و موشکافانه جریان ها، رخدادها و موضوعات مطرح در آن دوران یکی از مهم ترین سوژه های پژوهشی مرتبط با این انجمن ماسونی (و شاید مهم ترین آن هم) به شمار می آید.
آریابخشایش ورود به حیطه این مباحث را در مجلد حاضر مورد تامل قرار داده و در فصل های متعددی از کتاب به بررسی و تشریح آن می پردازد؛ ضمن آنکه همچنان بر رویه جاری خودش در مجلدات پیشین این مجموعه پایبند بوده و ارائه اسناد و منابع تاریخی مورد نیاز را از یاد نمی برد و با دقت و وسواس بالایی تلاش می کند که هیچ حرفی بدون اتکا به سند تاریخی روشنی باقی نماند.
از سوی دیگر مجلد حاضر به عنوان آخرین بخش مجموعه ای که در وهله نخست ارائه و بررسی اسناد و پرونده های ماسونی اعضای لژ بیداری ایران را درعهده دارد، لزوما می بایست انتشار کلیه پرونده های بازمانده از نشر را نیز مطمح نظر قرار دهد که بخش «پرونده متفرقه افراد» به این مساله اختصاص دارد.
نویسنده در مجموع خواهان به دست دادن تصویری روشن از فعالیت های پنهان لژ بیداری ایران در دوران مهمی از تاریخ کشور است تا مخاطب خود با ملاحظه نقش اثرگذار این انجمن استعماری در پیشبرد وقایع سیاسی عصر مشروطه، به دنبال نحوه اثرگذاری و راه های تامین مقاصد ویرانگر این لژ در جریان سایر حوادث کشور برآید که با توجه به استقبال خوب مخاطبان از این مجموعه به نظر میرسد مؤلف در رسیدن به هدف خودش کامیاب بوده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما