loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کرانه های نور: بررسی 173 دستاورد انقلاب اسلامی (دوره دو جلدی)

ناشر موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

نویسنده موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 932

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در کتاب دو جلدی حاضر تلاش شده دستاوردهای انقلاب اسلامی تقسیم بندی و تبیین گردد. کتاب از دو باب تشکیل شده است. باب اول درباره دستاوردهای جهانی انقلاب اسلامی است و باب دوم به معرفی دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی اختصاص دارد. در جلد اول ابتدا دستاوردهای جهانی انقلاب اسلامی معرفی شده که برخی از آن عبارت است از: اثبات عدم جدایی دین از سیاست؛ اثبات غلبه ایمان و وحدت مردم بر هر قدرت نظامی؛ اثبات توانایی علما و روحانیون در رهبری انقلاب و اداره حکومت؛ از انزوا در آمدن اسلام و تشیع، گسترش اسلام گرایی در جهان؛ رشد اسلام گرایی در خاور میانه و آسیای مرکزی؛ ایجاد وحدت بین شیعه و سنی؛ تحقیر استکبار جهانی؛ صدور انقلاب؛ قدرت و عزت یافتن ایران در جهان و منطقه؛ افشای چهره واقعی کشورهای غربی؛ بیداری ملت های مسلمان؛ ایجاد امت اسلامی؛ ارائه الگوی مبارزه به مسلمانان دنیا؛ پشتیبانی از نهضت های اسلامی و غیر اسلامی؛ جهانی کردن مبارزه با رژیم اشغالگر قدس. در باب دوم دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی تبیین می گردد. در این جلد دستاوردهای سیاسی و حکومتی و سپس، فرهنگی و مذهبی معرفی شده که پاره ای از آن بدین قرار است: استقلال سیاسی؛ قطع دخالت های اجانب در امور ایران؛ تبدیل ایده حکومت سلطنتی به جمهوری؛ از بین رفتن ساواک؛ ایجاد حکومت اسلامی؛ آزادی؛ برگزاری 23 انتخابات؛ تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا؛ مردمی بودن مسئولین نظام؛ انتخابات واقع نمایندگان مجلس توسط مردم؛ تعهد و سلامت مجلس، استقلال واقعی مجلس؛ آزادی بیان و رای نمایندگان مجلس؛ تصفیه قضات و مسئولین بلند پایه فاسد قوه قضاییه؛ اصلاح و اسلامی شدن قوانین جزایی؛ اصلاحات و تحولات زندان ها؛ ورود روحانیون در امور سیاسی؛ احیاء و حاکمیت ولایت فقیه؛ وحدت حوزه و دانشگاه؛ خود باوری و استقلال فرهنگی؛ تغییر ارزش ها و آرمان ها و الگوهای فرهنگی؛ توسعه و تقویت فرهنگ نماز؛ گسترش فرهنگ قرآنی؛ احیاء نماز جمعه؛ برچیدن مشروب فروشی ها؛ از بین رفتن کاباره ها؛ از بین رفتن فساد کنار دریاها؛ کاهش روابط نامشروع؛ از بین رفتن ابتذال فرهنگی.

در جلد دوم کتاب "کرانه های نور" مجموعه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و با این موضوعات تدوین شده است: زن و خانواده، مسائل عمومی اجتماعی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، سیاست های اقتصادی، توسعه و پیشرفت اقتصادی، روستاها و مناطق محروم، نیروهای مسلح و مسائل اجتماعی و فرهنگی، و مسائل سیاسی و نظامی نیروهای مسلح. کتاب دو جلدی حاضر مشتمل بر 173 دستاورد انقلاب است که در پایان، فهرست منابع و ماخذ آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما