loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الوهیت در مسیحیت: بررسی تحلیلی و انتقادی

ناشر انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نویسنده امیر خواص

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 360

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23018 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر به نقد دیدگاه های مسیحیان در مورد الوهیت حضرت مسیح(ع) از منظری عقلی و نقلی می پردازد. در این پژوهش به نقد و ارزیابی مبانی فکری مسیحیت در زمینه تثلیث یا الوهیت سه گانه پرداخته شده و ادله آنان در این زمینه با توجه به شخصیت حضرت عیسی(ع) و تعالیم وی و نیز مبانی فلسفی فیلسوفان مسیحی و الهیات مسیحیت، مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است. نویسنده نخست کلیاتی در مورد شاخص های دینی مسیحیت و یهودیت در مورد خداشناسی ارایه نموده و تعالیم کتاب مقدس اعم از متون مربوط به عهد عتیق و عهد جدید را در این زمینه مورد مطالعه اجمالی قرار داده است. آنگاه مبانی انسان شناسی، جهان شناسی، نجات شناسی و خداشناسی در تعالیم حواریون و حضرت عیسی(ع) را بررسی نموده و از این منظر برخی از دیدگاه های مسیحیان مبنی بر پسر خدا بودن مسیح و تحلیل آنان از ماهیت روح القدس و نیز خداوند متعال را به نقد کشیده و این قبیل از دیدگاه ها را مخالف تعالیم حضرت مسیح(ع) و نیز اناجیل اربعه و حتی عقل سلیم عنوان نموده است. وی در همین راستا برخی از براهین ارایه شده در نفی الوهیت عیسی و نیز الوهیت سه گانه را مطرح نموده و تحلیلی تاریخی از چندگانه انگاری الوهیت در آیین هندو و مصر باستان و پیشینه اعتقاد به تثلیث در افکار و اعتقادات آنان ارایه نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما