loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفت شناسی دینی 2: معرفت دینی؛ عقلانیت و منابع

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23042 10003022
140,000 126,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب پیش روی پژوهشی است در زمینه معرفت شناسی دینی که دومین دفتر از سلسله مباحث معرفت شناسی دینی می باشد. در این نوشتار به مسئله عقلانیت یا امکان و منابع یا راه های معرفت دینی پرداخته می شود و از منظری معرفت شناختی آنها را بررسی و اعتبارشان را در دستیابی به حقیقت یا معرفت صادق و مطابق با واقع ارزیابی می شود.
در بخش نخست، از فصل اول تا پایان فصل ششم، به کاوش درباره امکان دستیابی به معرفت عقلی در قلمرو دین پرداخته می شود و مهم ترین اموری را که ممکن است مانع دستیابی به چنین معرفتی شود، بررسی و ارزیابی می گردد.
سپس در بخش دوم، به پژوهش درباره منابع معرفت دینی پرداخته می شود؛ در هفتمین فصل نگاهی گذرا به منابع یا راه های معرفت دینی و معرفت غیر دینی انداخته شده، از باب مقدمه درباره تمایز و وحدت آنها بحث شده است و در ادامه به منابع اختصاصی معرفت دینی، به ویژه وحی و الهام پرداخته می شود. آنگاه در فصلی جداگانه، گستره یا محدوده اعتبار عقل را در دین و معرفت های دینی بررسی می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما