loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لابی یهود و رئالیسم تهاجمی

مجموعه مقالاتی از میرشایمر

5 (1)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده جان جی. میرشایمر

مترجم محسن محمودی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 528

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23054 10003022
263,000 236,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب لابی یهود و رئالیسم تهاجمی، نوشته جان جی. میرشایمر است و با ترجمه محسن محمودی در انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) به چاپ رسیده است. کتاب «لابی یهود و رئالیسم تهاجمی» در چهار بخش «لابی اسراییل»، «مطالعات منطقه ای»، «تاملات نظری» و «مصاحبه» تدوین شده است.

اسرائیلی های مقدس در برابر اعراب شرور، لابی چیست؟، منابع قدرت لابی، لابی اسرائیل و سیاست های آمریکا، یهودیان در مقام رای دهندگان کلیدی، لابی چقدر قدرتمند است؟، تبیین های جایگزین لیبرمن، عراق و ایران، انواع نظریه های نهادگرا و همکاری در یک دنیای رئالیستی عناوین برخی از فصول سیزده گانه این اثر را تشکیل می دهند.

«جان میرشایمر» از سال 1965 تا سال 1966 در ارتش آمریکا سرباز بود و پس از آن وارد کالج نظامی «وست پوینت» شد. در سال 1970 از دانشگاه فارغ التحصیل شد. او پس از گذراندن خدمت پنج ساله به عنوان افسر نیروی هوایی ایالات متحده، تحصیلات عالی را در دانشگاه «کورنل» آغاز کرد. وی سال های 80- 1979 را صرف دستیاری موسسه «بروکینگ» کرد و طی سال های 1980 تا 1982 دانشجوی فوق دکترای برنامه مطالعات امنیت بود که از سوی «ساموئل هانگتینگتون» در دانشگاه «هاروارد» تاسیس شده بود.

از «جان میرشایمر» تاکنون پنج کتاب منتشر شده است. «بازدارندگی متعارف»، «لیدل هارت و بار تاریخ»، «تراژدی سیاست قدرت های بزرگ»، «لابی اسرائیل و سیاست خارجی ایالات متحده» و «چرا رهبران دروغ می گویند» عناوین این کتاب ها را تشکیل می دهند.

محسن محمودی، مترجم کتاب «لابی یهود و رئالیسم تهاجمی» در بخش پیشگفتار عنوان کرده است:
«نوشته های «جان میرشایمر» و البته «استفان والت» چنان عیان و آشکارند که نیاز به مقدمه ای پرطمطراق را از من ستاندند. نگاه «جان میرشایمر» به مساله اسرائیل و روابط بین الملل در سطح کلان، جذاب، همه فهم و عموما عاری از پیچیدگی های نظری معمول این رشته است.»

مترجم کتاب «لابی یهود و رئالیسم تهاجمی» در بخشی دیگر از پیشگفتار این اثر بیان کرده است:
«نگاه بی بدیل «جان میرشایمر» و «استفان والت» را تنها زمانی می توان درک کرد که به خوبی با بافتار سیاسی ایالات متحده آشنا بود. «دموکراسی پاک کننده» آمریکا هیچ گاه مجال بحث آزادانه درباره اسرائیل نداده است. هر امری که واجده سویه ای پرسشی از «رابطه ویژه» باشد مورد طرد و نادیده انگاری قرار می گیرد. از این رو، با وجود گذشت قریب به پنج سال از انتشار مقاله و کتاب «لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا» کماکان فشارها بر این دو پیوسته ادامه داشته است.»

برشی از کتاب «لابی یهود و رئالیسم تهاجمی» است که در فصل چهارم:
«تصویر مطلوب مردم آمریکا از اسرائیل تا اندازه زیادی به سبب تلاش های لابی در شکل دهی گفتمان عمومی آمریکا است. همان گونه که «اسلاتر» در پژوهش خویش نشان می دهد، پوشش رسانه ای در ایالات متحده دارای قرابت بیشتری با اسرائیل است تا پوشش رسانه ای در غالب کشورهای دموکراتیک دیگر. بنابراین عنصر کلیدی توجیه و تبیین «اسلاتر»، «تسخیر ذهن و روح افکار عمومی آمریکا»، خود تا حدودی ناشی از تلاش های «لابی استو» نه یک تبیین بدیل حقیقی.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما