loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رساله نکاحیه: کاهش جمعیت، ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین

5 (5)

ناشر علامه طباطبایی

نویسنده سید محمدحسین حسینی طهرانی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 354

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23101 10003022
110,000 104,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که حاصل سخنرانی های نویسنده در رمضان المبارک 1390 هجریّه قمریّه در مسجد قائم طهران است در سال 1373 توسط مولف تصیحیح و تکمیل شده است و در اوج اجرای سیاست های کنترل جمعیت به عنوان یک اثر اعتراضی منتشر گردیده است.
این کتاب که علاوه بر مقدمه در دو فصل کلی تفسیر آیه ی «و لا یقتلن اولادهن» و «تذییلات» نگاشته شده است، با طرح این موضوع که در اسلام اجازه ی کشتن خود نیست چه برسد به فرزند یا دیگری و تحریم عزل در معنای ریختن نطفه در بیرون از رحم آغاز شده است و با ذکر احکام مربوط به آن و دیه و کفاره ی مرتبط با عزل و سقط جنین بجث خود را آغاز کرده است.

وی با ذکر این که تونس اولین دفتر جمعیت زنان در منطقه و سیاست کاهش جمعیت را پی گرفته از نقش نهادهای آمریکا در پی گیری این سیاست درجهان پرده بر داشته و نقش آژانس رشد و توسعه بین المللی آمریکا مشهور به (A. S. U I D) یا مؤسّسه آژانس همکاری آمریکائی که هزینه تمامی طرح های کاهش جمعیّت در کشورهای اسلامی را به عهده دارد. پاث فایندر (Path Finder) که وسائل جلوگیری از بارداری را تولید کرده و در دسترس زنان قرار می دهد و با آژانس همکاری آمریکائی نیز همکاری می نماید. طرح هائی در مورد فاصله انداختن بین زایمان ها مشهور به ام. بی. اس که از جانب آژانس همکاری آمریکا پشتیبانی می شود. این مؤسّسه به پخش وسائل جلوگیری از بارداری در کشورهای اسلامی می پردازد و فعلاً فعّالیّت شدیدی در اردن دارد. هم چنین نقش آفرینی سازمان های بین المللی و سازمان هائی که در زمینه سیاستهای جمعیّتی (کنترل جمعیّت) مشغول به فعّالیّتند سازمان بهداشت جهانی، سازمان تغذیه و کشاورزی بین المللی (فائو)، سازمان فرهنگی (یونسکو) و شورای جمعیّتی را متذکر شده و از توزیع انبوه وسایل بارداری به صورت رایگان اعلام خطر می کند.

اتخاذ سیاست های حمایت از زایمان، شورای بررسی اوضاع جمعیتی کشورهای اسلامی، موسسات تشویق ازدواج سریع و ارائه ی تسهیلات به جوانان مسلمانان و استفاده از سرمایه ی ملی نفت برای ایجاد خانه های کوچک برای جوانان در معرض ازدواج را پیشنهاد می دهد. و این نکته مهم را یاد آور می شود که توصیه های پیامبر به رشد جمعیت در زمان رفاه نیست در زمان عسرت است.

سپس از قول «پل ارسنج» از دانشگاه استانفورد آمریکا در توصیهای به دولت آمریکا می گوید که: آمریکا باید با تمام قوا و با استفاده از فشارهای مالی و سیاسی از افزایش جمعیّت در کشورهای دیگر جلوگیری نماید، حتّی در کشورهای کم جمعیّت آفریقای شرقی، چون این سرزمینهای بکر و با صفا باید به عنوان تفریح گاه ساکنین شهرهای آلوده به صنعت ما حفظ شود.

وی با اشاره به سیاست های معکوس بین یهودیان و در اسراییل می گوید در تورات بیان شده است: «با زاد و ولد، روی زمین را بپوشانید.» ازدواج نکردن، و نیز با وجود استطاعت مالی و جسمی، بچّه دار نشدن، در مرام یهود گناه شمرده می شود. تنها جائی از جهان که کنترل زاد و ولد، و شعارهای «فرزند کمتر، زندگی بهتر» تحقّق نمی یابد و نخواهد یافت، اسرائیل است. اساساً پذیرفته شده که هر عائله بایستی حدّاقل چهار بچّه داشته باشد. میزان حقّ اولاد پرداختی به کارمندان زیاد است و بچّه زیاد موجب کاهش انواع و اقسام مالیات ها می شود. حتّی کارمندان بازنشسته ای که دارای فرزند بیشتری هستند، حقوق بازنشستگی بیشتری می گیرند.

این کتاب مشحون از آمارهای رسمی و بین المللی و نظرات کارشناسان به ویژه «دکتر ناصر سیم فروش» متخصص ارولوژی در مورد آثار منفی وازکتومی و توبکتومی و سایر شیوه های پیش گیری از بارداری است که ذر اکثر موارد منبع مطلب مورد نظر را نیز ذکر کرده است. این کتاب ذیل مطلب یازدهم تذییلات آمار مساعدتهای صندوق جهانی به ایران برای کنترل جمعیّت چه از لحاظ بلاعوض بودن و چه از لحاظ وام را که رقم های سرسام آوری است بررسی می کند.

وی خانواده سلطنتی انگلستان، شرکتهای چند ملّیّتی بزرگ نفتی، و مؤسّسه راکفلر را تأمین پی گیری بعضی از این سیاست ها دانسته و معتقد است نه تنها تبلیغات، بلکه چماق صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نیز بود که به صورت شرائط مدّ نظر این مؤسّسات برای اعطای اعتبار را بر سر جهان سوم وارد می کند. و اضافه می کند با إعمال سیاست های ضدّ جهان سوّمی، چنین وانمود کنند که گویا علّت اصلی معضلات امروز جامعه بشری، افزایش جمعیّت در جهان سوّم است که منابع غذائی را محدود میکند، امکان شغل یابی را به حدّاقلّ میرساند، رفاه را به صفر میرساند، و انسانها را به زیر خطّ فقر می کشاند، حال آنکه امروزه بهتر می توان دریافت که این تبلیغات مبتنی بر آمار و اطّلاعات غلط و اغراق آمیز بوده که یکی از عمده ترین اهداف آن، ایجاد انحراف افکار عمومی جهان از جریان غارت منابع و ثروتهای جهان سوّم توسّط قدرتهای سلطه گر و افزایش سیاست های نظامی گری در جهان است که باعث شده ملّت ها به این روز دچار شوند.

وی در بخش های پایانی این اثر که همراه با لحن وعظ گونه خطاب به مردم و مسئولین نوشته شده است ، وازکتومی و توبکتومی را مصداق واضح تغییر در خلق الله می داند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما