loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظریه بازی ها و سیاست گذاری عمومی

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده راجر ای. مکین

مترجم علی بغیری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 456

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23109 10003022
228,000 205,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نظریه بازی شاخه ای از ریاضیات کاربردی است که در علوم اجتماعی و به ویژه در اقتصاد، زیست شناسی، مهندسی، علوم سیاسی، روابط بین الملل، علوم کامپیوتر، بازاریابی و فلسفه مورد استفاده قرار گرفته است. نظریه بازی در تلاش است به وسیله ریاضیات رفتار را در شرایط راهبردی یا بازی به دست آورد زیرا موفقیت فرد در انتخاب کردن وابسته به انتخاب دیگران است.

کتاب «نظریه بازی ها و سیاست گذاری عمومی» پژوهشی در حوزه نظریه بازی هاست و هدف آن شرح بیشتر و مفصل تری از آن است که کمتر در ادبیات نظریه بازی ها بیان شده است.

نخستین مساله در کاربرد نظریه بازی ها آن است که این نظریه باید منافع واقعی موجود در جهان را به مثابه یکی از مسایل تصمیم گیری تعاملی مورد بررسی قرار دهد. این به معنای شروع بازی هاست. بنابراین، برای کاربرد نظریه بازی ها در سیاستگذاری عمومی و یا سایر موارد باید آن ها را در قالب این بازی وارد کرد و این موضوعی است که در این کتاب به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرد.

نویسنده درمقدمه کتاب می نویسد: «در سال های اخیر، اهمیت نظریه بازی ها در حوزه تحقیقات و کاربرد برنامه های سیاست گذاری عمومی در زمینه هایی همچون اقتصاد، فلسفه، مدیریت و علوم سیاسی و حوزه اجرای آن ها افزایش یافته است. یکی از دلایل روزافزون این دانش را می توان در اظهار نظرات توماس شیلینگ(1960) و رابرت ایمان جستجو نمود. بنابر نظر آن ها، می توان با شناخت رابطه بین موضوعات نظریه بازی ها و نظریه تصمیم گیری به فهمی بهتر از نظریه بازی ها دست یافت.»

این کتاب در 16 فصل تنظیم شده است که عناوین آن ها عبارتند از: «اهداف و حوزه کتاب»، « نمایش بازی ها»، «خلاصه ای از تاریخ تفسیری نظریه بازی ها»، «تعادل نش و سیاست گذاری عمومی»، «تعادل همبسته»، «بازی های غیر همکارانه متوالی و سیاست گذاری عمومی»، «طرح مکانیسم اجتماعی»، «بازی های فراجمع پذیر در شکل تابع ائتلافی»، «یادآوری ناقص و تجمیع استراتژی ها»، «استراتژی، پیامد جانبی و عقلانیت»، «تشکیل ائتلاف و ثبات»، «چانه زنی، دینامیک های ضعیف و اجماع»، «ابعاد رسمی بازی ها در فرم تابع بخشی»، «بازی ائتلافی»، «بازی حکومت» و «در جستجوی اقتصاد سیاسی».

در پشت جلد این کتاب می خوانیم: «باید دانست که در دنیای رقابتی امروز که اشکال مختلف سیاسی، ورزشی، اقتصادی و حتی فرهنگی را در خود می پروراند، نمی توان بدون پیش بینی و برآورد احتمالی تصمیمات سایر رقبا، به صورت منفرد تصمیم گیری کرد و گمان نمود که این نوع تصمیم گیری ما را به سود نسبی بیشتری واصل می گرداند و بنابراین ما در دنیای بازی ها زندگی می کنیم و برای شناخت این دنیا نیاز است به شناخت اصول بازی ها و تصمیم گیری تعاملی. نظریه بازی ها بخشی از ابزارهای مناسب جهت این امر را به ما ارائه می دهد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما