loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درایه الحدیث

4 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23126 10003022
40,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اصطلاح مرکب از دو کلمه «درایة» و «الحدیث» می باشد. درایه مصدر ثلاثی مجرد است از ریشه دری به معنای دانستن؛ البته نه مطلق دانستن بلکه نوعی خاص از آن یعنی دانشی که در پی یک سلسله مقدمات و با نوعی تدبیر به دست آید. دانشی که نه با تحصیل و از طریق مقدمات معمول بلکه به شیوه ای غیرمعمول حاصل شود و سرانجام دانشی که مسبوق به شک باشد.

در احادیث شیعه، واژه درایه به معنای فهم حدیث در مقابل روایه به معنای نقل و روایت آن به کار رفته است. در این احادیث بر لزوم فهم حدیث و برتری فهم بر نقل و اندک بودن فهم کنندگان در مقایسه با نقل کنندگان تأکید شده است. به نظر می رسد کاربرد واژه درایه در این معنی در احادیث، در پیدایش و کاربرد اصطلاح درایة الحدیث به ویژه نزد شیعیان بسیار تأثیرگذار بوده است.

برخی از موضوعات عنوان شده در این کتاب عبارتند از: علم درایه یا مصطلح الحدیث، حدیث قدسی، انواع اصطلاحات حدیث، جعل حدیث، تقطیع حدیث، طرق تحمل حدیث، آداب محدث، فهرست منابع و...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما