loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان های صاحبدلان - جلد اول

3.8 (4)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب در دو بخش ، تنظیم گردیده است:
١ - صد داستان از چهارده معصوم (علیهم السلام ) به این ترتیب : پنجاه داستان از پنج تن آل عبا (علیهم السلام ) و چهل داستان از امام سجاد (علیه السلام ) تا امام حسن عسکری (علیه السلام ) (هر کدام پنج داستان ) و ده داستان در رابطه با حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) با ذکر بیوگرافی هر یک از معصومین ، (علیهم السلام ) در آغاز داستانهای مربوط به آنها.
٢ - صد داستان آموزنده و سازنده گوناگون ، در امور مختلف زندگی .
گرچه بعضی از این داستانها، از صاحبدلان نیست ، ولی با توجه به نتیجه گیری از آنها رابطه ای با پاکی و صفای دل ، و پاکسازی روح و جان از گمراهیها دارند.

در حکایات آمده: اربابی، نوکری تنبل داشت، روزی به او دستور داد برو انگور و انجیر خریداری کن و بیاور.

نوکر، سهل انگاری کرد و رفت یکی از این دو (مثلا انگور تنها) را خرید و آورد. ارباب نوکر را کتک زد و گفت: از این پس هر وقت از تو کاری خواستم بجای یک کار، باید دو کار انجام دهی، او گفت: چشم.

روزی ارباب، بیمار شد و به نوکرش دستور داد که برو دکتری بیاور، او رفت و دکتر را با یک مرد دیگر حاضر کرد.

ارباب گفت: این مرد دوم کیست.

نوکر گفت: این، قبرکن است، توبه من گفتی هر وقت یک کار از من خواستی، دو کار برایت انجام دهم، اینک فرمان تو را انجام داده، یک دکتر آوردم با یک قبرکن، که اگر دکتر تو را خوب کرد که چه بهتر و گرنه قبرکن حاضر است، و دیگر نیازی به رفتن دوباره برای پیدا کردن قبر کن نیست!!.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما