loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقایقی از قرآن: تفسیر سوره قمر

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23247 10003022
50,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب بسیار شیرین صدها مطلب متنوع و جالب آمده که معلومات دینی هر کس را زیاد می کند.
از نزدیکی قیامت و مواعظ لازم در این زمینه و مطالب کتاب شروع می شود و نشانه نزدیکی آن را شق القمر می شمارد و به شبهاتی که در این باره شده به بهترین وجهی پاسخ می دهد و دلیل های نقضی و حلی می آورد. از حکمت بودن قرآن سخن می گوید و حکمت علمی و عملی و آثار آن را مورد بحث قرار می دهد. از برپایی قیامت و برهنگی در آن و مردمانی که چون ملخ های پراکنده در اضطرابند، صحبت می کند و نصیحت می نماید.

در نص دیگر سرگذشت اقوام پیشین مشروح را مورد بحث قرار می دهد و از داستان نوح و سرگشت قومش شروع می نماید، از شکنجه های طاقت فرسایی که به او می دادند و صبر عجیبی که نوح می کرد و از گزارش نواده نوح در جریان طوفان سخن می گوید و به مناسبت از کشتی ولایت و نجات با اسرار آن بحث می کند و کلمه نجات را لا اله الا الله دانسته و از غرق شدن فرزند نوح تذکر به عبرت می دهد، سپس به شبهائی که به داستان نوح شده و ایردهائی که گرفته شده اشاره می کند و به بهترین وجه پاسخ می دهد، آنگاه به سرگذشت عاد می پردازد که چگونه قوم عاد به واسطه سرکشی از اطاعت پیغمبرشان هود، گرفتار بادها و رمل ها شده و زنده به گور شدند و اجسادشان پس از پنج هزار سال کشف گردید.

سپس قضیه قوم ثمود و نافرمانی از پیغمبرشان صالح را مورد بحث قرار می دهد و داستان شیرین ناقه و بچه اش را با رفتار قوم با آنها یادآور می گردد که در اثر کشتن این آیت خدائی به عذاب مبتلا شدند، پس از آن تکذیب قوم لوط را و کیفیت عذاب سخت آنها و نجات بستگان لوط را یادآور می گردد. پس از یادآوری داستان فرعونیان و تکذیبشان به آیات الهی و غرق شدنشان، کفار قریش را مخاطب قرار می دهد آیا شما از آنان برتری یا سند قطعی برای برکناری از عذاب ابدی دارید؟ و مقداری درباره عذاب آخرت و آتش دوزخ بحث می فرماید. آنگاه بحث های جالب قضا و قدر، مقدرات حتمی و معلق، عالم خلق وار، لوح محفوظ و نامه اعمال، جبر و تفویض و مطالب دیگری عنوان می شود.

در ششمین فصل این کتاب شریف از پرهیزگاران در بوستان های بهشت یاد می کند که در نزد خداوند توانا و مقام قرب جای دارند و به این مناسبت فرق میان مکان و مکانت مورد بحث قرار می دهد و به مناسبت «مقعد صدق» راستی در گفتار و نیت با خدا و خلق و همچنین صدق در مقامات از آن جمله یقین صادق وکاذب را مشروحا بیان می نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما