loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الفبای کار و کارمندی از منظر اسلام

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در روایات و آیات زیادی کسب و کار حلال به عناوینی مانند «برتر از جهاد»، «نُه دهم عبادت»، «عبادت برتر»، «برتر از سحر خیز در راه خدا»، «سبب رستگاری»، «عامل بخشش گناهان»، «سیره انبیا و امامان» و... بیان شده است. هنگامی که رسول خدا (ص) از جنگ تبوک بازگشتند، سعد انصاری به استقبال ایشان شتافت. پیامبر (ص) با او احوال پرسی کرد و دست داد. سپس به او فرمود: «چرا دستانت زبر و خشن است؟!»
سعد گفت: «ای رسول خدا! طناب می کشم و بیل می زنم تا خرجی خانواده ام را تأمین کنم.»
پیامبر دست او را «بوسید» و فرمود: این «دستی» است که آتش دوزخ به آن نخواهد رسید.
پیامبر (ص) با کارگر این گونه گرم و محترمانه رفتار کردند. در مقابل مردم دستش را بوسیدند. حال اگر پیامبر (ص) ببینند که ما حرمت کارگران زحمتکش را نگه نمی داریم و حقوقشان را نمی دهیم یا به موقع پرداخت نمی کنیم و یا دیه دست کارگری را که در کارگاه و شرکت ما آسیب دیده نمی دهیم، و... آیا ایشان از ما راضی خواهند بود؟ آیا نظر لطفشان از ما برنمی گردد؟ آیا او روز قیامت از ما شفاعت خواهند کرد؟ و ما همنشین او در بهشت خواهیم شد؟
به اعتقاد روان شناسان، جامعه شناسان، کارشناسان اخلاقی، تربیتی و مذهبی، «کار و تلاش هدفمند» نقش پیشگیرانه در آسیب های فردی و اجتماعی دارد. عامل سازنده شخصیت و تفکر خلاق است و در درمان بیمارهای فردی (جسم و ذهن و روح) و اجتماعی فوق العاده مؤثر می باشد.
کتاب حاضر «الفبای کار و کارمندی از منظر اسلام» از سری مجموعه «بوسه بردست» است. این کتاب برگرفته از آموزه های قرآن شریف، احادیث، احکام دین، اخلاق، قانون کار و روان شناسی و... است که به صورت الفبایی تنظیم شده است. برخی از نکته ها به شکل بایست ها و برخی به شکل نبایست هاست.

این کتاب قابلیت استفاده برای مسابقات کتابخانی در اداره ها، سازمان ها، مدارس و غیره را دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما