loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الهیات در نهج البلاغه

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23495 10003022
140,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب الهیات در نهج البلاغه که به قلم آیت الله صافی نگارش شده است از 17 فصل تشکیل می شود که نهج البلاغه را از ابعاد الهی بررسی می کند.

فصل اول این کتاب به مباحث الهیات می پردازد.
فصل دوم آن الله را محور مطالب و مقاصد قرآن و نهج البلاغه عنوان می کند.
بخش سوم این کتاب به جهان بینی اسـلامی در نهج البـلاغه اختصاص دارد که ناتوانی اندیشه ها از شناخت حقیقت خدا، توحید و جنبه های مختلف آن را موردبررسی قرار می دهد.
فصل چهارم به ادله توحید ذاتی در نهج البلاغه و فصل پنجم نیز به توحید صفاتی و افعالی در نهج البلاغه می پردازد.
فصل ششم به صفات ثبوتیه در نهج البلاغه ، فصل هفتم به علم خدا در نهج البلاغه و فصل هشتم نیز به قدرت خدا در نهج البلاغه اختصاص دارد و فصل نهم نیز به صفات سلبیه در نهج البلاغه می پردازد.
فصل دهم این کتاب به صفات و اسماءِ خدا در نهج البلاغه و فصل یازدهم نیز به ادلّه صفات و اسماء در نهج البلاغه و فصل دوازدهم نیز به نفی معانی و احوال و صفات و غیبت صفات در نهج البلاغه اختصاص دارد.
فصل سیزدهم نیز به عدل الهی در نهج البلاغه، فصل چهاردهم سنن تکوینی الهی در نهج البلاغه و فصل پانزدهم نیز به عنایت الهیه به هدایت انسان ها با بعث انبیا و تعیین حجج در نهج البلاغه پرداخته است.
فصل شانزدهم این کتاب عنایت کبرای الهی به بعث خاتم الانبیاء و نزول قرآن و شرایع اسلام در نهج البلاغه و فصل هفدهم نیز به سنن الهی در تشریعیات و حکمت آن ها و اهداف تشریعی الهی در نهج البلاغه اختصاص دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما