loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بچه ها بیایید نمایش - جلد چهارم

مجموعه نمایشنامه برای کودکان

5 (1)

ناشر سروش

نویسنده منوچهر اکبرلو

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 88

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23520 10003022
8,000 7,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه حاضر شامل نمایشنامه هایی کوتاه برای کودکان دختر و پسر مقطع پیش دبستانی و اول تا سوم دبستان است. اجرای این نمایشنامه ها با وسایل معمولی میسر است و اصل مهم در اجرای آن ها استفاده از ابتکارات و خلاقیت ها با بهره گیری از پیشنهادهای خود کودکان بازیگر است.

این مجموعه به کودکان این امکان را می دهد که با دید باز نسبت به نمایشنامه نگریسته و از ساده ترین وسایل برای اجرای نمایش خود استفاده کنند. در حقیقت نویسنده این کتاب ها سعی داشته در رشد خلاقیت ذهنی کودکان گام های موثری بردارد.

یکی از نکات قابل تامل در این کتاب ها، این است که کودکان می توانند اجرا را با توجه به شرایط آب و هوایی تغییر دهند. حتی می توانند در بخش هایی از نمایشنامه ها از بازی های محلی بهره برده و نمایش خود را جذاب تر کنند. برخی از نمایشنامه های این مجموعه به صورت «قصه نمایش» نوشته شده تا در کلاس های قصه گویی نیز از آن ها استفاده شود.

در ابتدای هر یک از این کتاب ها نویسنده نکاتی را به بزرگ ترها گوشزد می کند تا با عمل به آن ها بتوانند یک نمایش کاملا خوب و ارزشمند را ارائه دهند. در بخشی از این کتاب ها نویسنده به انتخاب بازیگران نمایش بسیار تاکید دارد و معتقد است که بازیگران باید براساس استعداد، علاقمندی و توانایی جسمی انتخاب شوند چرا که بی توجهی به این نکته باعث می شود که هم نمایش ضعیفی ارائه شود و هم آثار تربیتی بدی در بازیگران بر جای بگذارد.

جلد اول این کتاب شامل نمایش نامه هایی چون «هی! توداری چیکار میکنی؟!»، «من می خوام یه کار حوب انجام بدم!»، «این وَر و اون وَر می ریم...دنبال موجا می ریم!»، «خرس کوچولو خوابش نمی بره!»، «بهتر از این نمیشه!»، «دکمه گمشده!» و «هدیه برای خرسی!» است.

جلد دوم مجموعه به بیان نمایش نامه هایی چون «من گشنمه»، «چه جوری باید خوردش»، «لاک پشت کجاست؟»، «یه پسر،یه درخت، یه پیرمرد»، «اون پایین رو نگاه کن»، «بهار تو راهه»، «مارمولک بد ادا» و «خانوم شیره کجاست؟» می پردازد.

در جلد سوم این مجموعه نمایشنامه های «گنج!گنج»، «کوزه بدجنس»، «جیک جیک جیک! قار قار قار»، «یه پَر!یه برگ!یه هویج»، «این خورشیده یا قابلمه؟!»، «عید شما مبارک» و «سگ گله! برگرد به خونه ت» برای کودکان روایت شده است.

در جلد چهارم این مجموعه «توپ پر دردسر»، «خرس پرنده»، «بچه ها بگید خطر خطر»، «اژدهایی که اژدها نبود»، «بدجوری به من چسبیده»، «نوک کلاغ و گوش خرگوش» و «یه روز ، یه سیب فرار کرد» از جمله نمایشنامه هایی هستند که کودکان می توانند با خلاقیت خود آن را روی صحنه اجرا کنند.

جلد آخر این مجموعه نیز شش نمایشنامه «همون کار قبلی»، «اجازه می دی پیشت بمونم؟»، «راز»، «هرکس بره جای خودش»، «کدوم عروسک قشنگ تره؟» و «آخه بنده کُمُدم» را شامل می شود که دنیایی از نمایش های زیبا را برای کودکان به ارمغان می آورد و نویسنده در همه این نمایشنامه ها سعی کرده با زبانی ساده کودکان را به اجرای این نمایشنامه ها علاقمند کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما