loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه سیاست

3 (2)

ناشر انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نویسنده محمدجواد نوروزی

گردآورنده کتاب محمدجواد نوروزی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 212

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23522 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر، مباحثی است در باب مفهوم، اجزا، عملکرد و ماهیت نهاد سیاست و نقش و جایگاه ولایت فقیه در نهاد سیاسی ایران .این مباحث ذیل سه بخش با این عناوین تدوین شده است : مفاهیم و کلیات، دولت و حکومت و ولایت فقیه تشکیل شده است .عناوین فصل های هر بخش از این قرار است : بخش اول : مفهوم سیاست، کلیاتی درباره فلسفه سیاسی، روش شناسی از فلسفه سیاسی، سیر تاریخی فلسفه سیاسی، جایگاه سیاست درمیان علوم و سکولاریسم .

بخش دوم: تعریف دولت، نهادهای سیاسی دولت، انواع حکومت، مشروعیت و حکومت، دمکراسی و ارزیابی دمکراسی.

بخش سوم : پیشینه تاریخی و ادله ولایت فقیه، شرایط و حدود اختیارات ولی فقیه، تبیین مفهوم ولایت مطلقه فقیه. پیوست کتاب به نوشتاری با عنوان جامعه مدنی و اندیشه دینی اختصاص یافته است.

این کتاب، ششمین شماره از مجموعه سلسله دروس اندیشه های بنیادین اسلامی است که از سوی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما