loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جوان و اعتماد به نفس

5 (1)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمد سبحانی نیا

تعداد صفحات : 188

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 2370 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

«محمد سبحانی نیا»، مطالب کتاب «جوان و اعتماد به نفس» را در دو فصل «خودباوری» و «خود کم بینی» تدوین کرده است.

در این کتاب مباحثی هم چون: تفاوت اعتماد به نفس با خودپسندی، اعتماد به نفس و توکل، آثار و فواید اعتماد به نفس، سلامت روان، جلب اعتماد دیگران، رشد اجتماعی، نشانه های عدم اعتماد به نفس، منفی بافی، ظاهرسازی، تقلید کورکورانه، اعتماد به نفس در سیره بزرگان، عوامل اعتماد به نفس، خوداتکایی، رویارویی با مشکلات، تقویت اراده و تلقین مطرح شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: سخن از اعتماد به نفس،حدیث خواستن و توانستن است. آن گوهر و کیمیایی که همه افراد جامعه برای رسیدن به آمال و آرزوهای خودبدان نیازمندند. هرگز نباید مقوله اعتماد به نفس را صفتی برتر دانست؛ بلکه با توجه به تاثیر آن در سرنوشت انسان، باید از آن به عنوان صفتی ضروری یاد کرد.

وی در این بخش ضمن تأکید بر وجود ریشه این مباحث در اسلام بیان می دارد: با مطالعه آیات و روایات معصومین، درمی یابیم که ریشه بسیاری از راه کارهای روانشناسان در کسب اعتماد به نفس و شیوه های پیشنهادی آنان را می توان در تعالیم حیات بخش اسلام و سخنان حکیمانه پیشوایان دین جستجو کرد.

نویسنده در بخشی از این کتاب، توان رویارویی با مشکلات را جز عوامل کسب اعتماد به نفس بر شمرده است و می نویسد: متأسفانه بعضی از افراد تا زمانی که در زندگی خود شکست نخورده اند، یا مانع و مشکلی بر سر راهشان قرار نگرفته، نمی توانند از توانایی های خود آگاه شوند. به عبارت دیگر گوهر نهفته این عده فقط در سایه سختی ها و رنج ها آشکار می شود.

نویسنده در کتاب «جوان و اعتماد به نفس» یکی از مهمترین عوامل خودکم بینی را ضعف ایمان برشمرده است و می نویسد: از آنجا که سرچشمه بسیاری از مفاسد و ناراحتی های روانی، ضعف ایمان به شمار می آید، ذکر الهی و ارتباط با او می تواند نیرومندترین عامل در برابر مشکلات و حوادث مطرح شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما