loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه تجربه و هنر زندگی - جلد هفتم: من

ناشر گمان

نویسنده مل تامپسون

مترجم سونا انزابی نژاد

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 235

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

فلسفه فقط رشته ای دانشگاهی نیست که در دانشگاه خوانده شود. فلسفه به همه تعلق دارد و همه ما از کودکی سوالاتی مطرح می کنیم که جنبه فلسفیِ آشکاری دارند. این سوال ها و پاسخ های آنها «راه زندگی»ِ هر کس را معین می کنند. این مجموعه به مسائلی فلسفی از همین دست می پردازد که همه ما به نوعی در زندگی با آن مواجهیم، از سوال های کلی گرفته تا «معنای زندگی» و «خوشبختی» تا مسائل جزئی تر نظیر درد، بیماری، ترس، ملال، زندگی روزمره، حسد، عشق، مرگ، بخشودن و… زبان این کتاب ها فنی نیست و همگان می توانند آنها را بخوانند.

من کیستم؟ برای چه زندگی می کنم؟ چه کاری ارزش انجام دادن دارد؟ آیا واقعا می توانم دوستانم یا اعضای خانواده ام را بشناسم؟ آنها چطور، آیا آنها می توانند واقعیت "من" را بفهمند؟ در جهانی که رخدادهای تصادفی در یک چشم به هم زدن می توانند زندگی مان را زیر و رو کنند آیا می توان تصویر ثابتی از "من" داشت؟ هنر زندگی و هدف هر فلسفه شخصی این است که یک "من" معنادار بسازد و به زندگی مان معنا ببخشد. اینکه چطور می توان این کار را کرد پرسشی است که این کتاب می کوشد به آن پاسخ دهد.

فصل اول کتاب با این جملات آغاز می شود:
"گفتگوهای که دور میز جریان دارد کم کم به نظرم دور و مبهم می آید. هر از گاهی سعی می کنم به حرف هایی که می زنند گوش کنم اما توجهم خیلی طول نمی کشد. احساس خستگی می کنم و حوصله ام سر رفته است. چشم هایم باز است، گوش هایم هنوز حرف ها را می شنود اما دارم به کارهایی که فردا می خواهم انجام بدهم فکر می کنم. امکان های مختلف را بررسی می کنم و بی صدا با خودم حرف می زنم. این تک گویی انگار در سرم می گذرد. تجربه لحظه حال را کاملا از دست نداده ام (واقعا خوابم نبرده) اما ذهنم صحنه های دیگری را روی صحنه جمع مهمانان دور میز انداخته است. چیزهایی را به یاد می آورم، برنامه ریزی م کنم، از خیالبافی هایی لذت می برم که برایم بسیار زنده تر و واقعی تر از چیزی است که در اطرافم می گذرد. اما یک دفعه متوجه می شوم که کسی رو به من کرده و دارد از من چیزی می پرسد. در حالی که نمی توانم بی توجهی ام را مخفی کنم می گویم: "ببخشید، اینجا نبودم."
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما