loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شیعه (مجموعه مذاکرات با پروفسور هانری کربن)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید محمدحسین طباطبایی | هانری کوربن

گردآورنده کتاب سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 444

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب شیعه به قلم علامه سید محمدحسین طباطبائی نوشته شده و توسط نشر بوستان کتاب قم منتشر شده است.

شیعه تفسیر درست تعالیم قرآن و سیره نبوی را در پیروی از اهل بیت – علیهم السلام – می بیند. این گرایش از نخستین سالهای صدر اسلام پدید آمد و در پیروی مطلق از اهل بیت پیامبر تجلی و استمرار یافت.
این کتاب در واقع حاصل گفتگو ها و نامه هایی است که میان پروفسور هانری کربن، محقق بزرگ فرانسوی و نیز متفکر شهیر اسلامی ، علامه طباطبایی در سال 1338 صورت گرفته و با توضیحات و تحقیقات دو تن از شاگردان برجسته علامه، آقایان : علی احمدی میانجی و سید هادی خسروشاهی پربار تر شده است.
داستان شکل گیری شیعه، مشکلات و موانعی که بر سر راه آن ایجاد شد، تهمت های ناروا به شیعه، چگونگی مرجعیت اهل بیت – علیهم السلام - ، پی ریزی علوم توسط آنان، طرز تفکر فلسفی در بیانات آنان، پاسخ به شبهه ها و سئوالات گوناگون از جمله مباحثی است که در کتاب شیعه به طور مستند و منطقی بحث شده است.

روش تفسری شیعه: به نحوی که از بیانات پیشوایان شیعه روشن و هویداست، این است که قرآن با قرآن تفسیر شود؛ یعنی قرآن شریف در تأدیه مقاصد خود هیچ گونه نیازی به ضم ضمائم خارجیه نداشته و منظور ابتدایی و نهایی هر آیه از خود همان آیه ، به تنهایی یا به انضمام آیات دیگر مربوطه به خوبی و روشنی پیداست.
و بیانات اهل بیت – علیهم السلام – که طبق دستور پیغمبر اکرم – صلی الله علیه و آله – در تفهیم آیات قرآنی باید به آنها رجوع کرد، تنها جنبه تعلیم و تربیتی و یاد دادن روش تفسیر حقیقی و صحیح را دارد نه این که قرآن شریف در بیان مقاصد عالی خود، گنگ و غیر کافی بوده و مقاصد مرموز او را به طریق کشف رمز، ائمه اهل بیت – علیهم السلام – کشف کرده باشند و اخبار آنان اگرچه مخالف کتاب هم بوده باشد حجت تلقی گردد ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما