loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شکارچی: روایتی از زندگی قهرمان جنگ های هوا دریا و طرحهای پدافندی سرلشگر خلبان شهید حسین خلعتبری

ناشر مجنون

نویسنده احمد رضایی شرفدار کلایی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 227

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب حاضر، روایتی از زندگی یکی از خلبانان شهید دوران دفاع مقدس به نام سرلشکر حسین خلعتبری است. در این اثر ضمن بیان گوشه هایی از زندگانی این شهید، به ابعادی از اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی او اشاره شده است. علاقه وی به قرآن و اهل بیت(ع) و زیارت ایشان، تواضع وی در مقابل دیگران، علاقه وی به جبهه و جنگ و خلبانی، اخلاق خوب وی با خانواده و دوستان خویش، توصیف گوشه هایی از شجاعت و رزمندگی وی، علاقه او به شهادت در راه دفاع از دین و مملکت، مهارت های وی در زمینه های مختلف جنگاوری به ویژه در بخش هوانیروز، عشق وی به امام حسین(ع) و کربلا، بیان بخش هایی از رشادت های وی در شکارکردن هواپیماهای عراقی و توصیف کیفیت شهادت سرلشکر خلبان حسین خلعتبری از مندرجات اصلی این کتاب است.
کتاب شکارچی که در قالب روایت مستند داستانی به رشته ی تحریر درآمده است، روایت خاطرات از دوران دبستان و کودکی شهید خلعتبری آغاز شده و تا پس از شهادت او ادامه می یابد؛ تا آن زمان که سر مطهر شهید پس از دفن پیکر پیدا می شود. خاطراتی که از عشق و علاقه او به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حکایت می کند و پیکر او نیز چون مولایش به سوی معبود پر می کشد.

نویسنده کتاب «شکارچی» در مقدمه ی این کتاب می نویسد:
«به گفته ی کارشناسان، نیروی دریایی عراق را خلعتبری و دوران نابود کرده اند و این گفته مستند است. خلعتبری در انهدام ناوهای نیروی دریایی عراق به ویژه ناوهای اوزا، آن قدر شجاعت و مهارت از خودش نشان داده که به "شکارچی" ناوهای اوزا مشهور شده است.
شاید این مرد – حسین خلعتبری – در میان همه ی کسانی که دوران جنگ را تجربه کرده اند، یک استثنا باشد؛ که هست. روستا زاده ی مازندرانی، چه قدر باید تلاش کرده باشد و از چه مراحل تحصیلی، اجتماعی و رقابت های نفس گیر، خودش را بالا کشیده باشد تا بشود: یک نخبه ی نظامی، بشود یک نخبه ی ماهر و بعدها هم بشود یک قهرمان در مقابله با مهاجمین به آب و خاک کشورش و در نهایت مدال جانبازی و مدال فتح را از مقام معظم رهبری دریافت نماید.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما