loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عبدالکریم ایادی به روایت اسناد

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده میرصمد موسوی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 324

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در تاریخ معاصر ایران فعالیت های دو فرقه ی ضاله از مباحث مهم تلقی می شود. پیدایش، گسترش و رشد روزافزون بابیت و سپس بهائیت در ارتباط مستقیم و آشکار با قدرت های استعماری روسیه ی تزاری و انگلستان و سپس آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است. فرقه ی سیاسی بهائیت که همواره حافظ منافعِ رژیم اشغالگر قدس بوده با انواع و اقسام ترفندها، منابع مالی و مواریث باستانی کشور را تاراج و به اسرائیل سرازیر کرده است. اوج اقتدار و قدرت این فرقه ی سیاسی در ایران در دوره ی پهلوی دوم و دوران نخست وزیری امیرعباس هویدای بهائی بود که سیطره ی آن در تمامی سطوح جامعه آشکار شد.

در میان افراد پرنفوذ بهائیان در رژیم پهلوی عبدالکریم ایادی از نقش و جایگاه مهمی برخوردار بود. وی به عنوان پزشک مخصوص شاه ضمن اینکه نفوذ زیادی در دربار و تأثیرگذاری شدیدی بر شاه داشت، توانسته بود با نفوذ خود بیش از هشتاد شغل مهم و حساس در کشور را به تصرفِ خود آورد و از این موقعیت زمینه های لازم را برای خدمت به فرقه ی بهائیت و در نهایت اسرائیل غاصب فراهم کند. عبدالکریم ایادی که تا اواخر حکومت پهلوی در اقتدار کامل بود، علاوه بر خود توانست بسیاری از بهائیان را به مناصب عالی سیاسی، نظامی و اقتصادی برساند. اثر حاضر پژوهشی درباره ی نقش و جایگاه این مهره ی مهم اسرائیل براساس اسناد موجود است که در اختیار محققان و پژوهشگران تاریخ معاصر قرار می گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما