loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محرم 1357 به روایت اسناد

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب منصور خلیلی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 268

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران، ریشه ای کاملا اسلامی و مبتنی بر آموزه هایی دینی و مذهبی دارد و به طور شگفت آوری با محرم عجین شده است. در سال 1357، تظاهرات های ماه محرم، آخرین ضربات را بر پیکر رژیم وارد کرد و نشان داد این حادثه پس از سال ها می تواند منشا تحولات عظیمی در دوران معاصر باشد. در پژوهش حاضر، اسناد مربوط به حوادث محرم 1357 عرضه می گردد.

این اسناد از مجموعه چندصدبرگی که بیش تر از آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی استخراج گردیده، انتخاب شده اند. بخش اول کتاب، مدخل پژوهشی و شامل سه گفتار است: نگاهی اجمالی به عزاداری محرم در طول تاریخ و تاثیر آن بر تحولات سیاسی؛ بررسی روزانه تحولات، درگیری ها و اتفاقات ماه محرم 1357 از ابتدا تا انتها؛ و پیامدهای تظاهرات محرم 1357، بخش دوم، بخش اسنادی است که در آن منتخبی از اسناد محرم و اربعین 1357 شامل اعلامیه های امام خمینی دربارة این ماه و حوادث آن، گزارش های ساواک از تظاهرات مردم و... آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما