loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امام علی (ع) صدای عدالت انسانی

4.2 (4)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده جرج جرداق

مترجم سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 720

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 2385 10003022
400,000 360,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب امام علی (ع) صدای عدالت انسانی، به قلم جرج جرداق و ترجمه «الامام علی صوة العدالة الانسانیه»، درباره شخصیت والای امیرالمؤمنین(ع) از زبان یک نویسنده مسیحی است که توسط سیدهادی خسروشاهی، ترجمه و توضیحاتی به آن اضافه شده است. این کتاب توسط نشر بوستان کتاب قم منتشر شده است.

کتاب حاضر را نیم قرن پیش، «جرج سجعان جرداق»، پژوهشگر مسیحی اهل لبنان تألیف و در بیروت منتشر کرد.
نشر این کتاب از سوی یک نفر مسیحی، با استقبال عجیبی در سراسر جهان اسلام روبه رو شد و شخصیت های برجسته ای از علمای اسلام نظیر آیت الله سید محسن حکیم، آیت الله سید محمدحسین بروجردی، علامه شیخ محمدجواد مغنیه، علامه محمدتقی جعفری و ده ها شخصیت دیگر، با ارسال پیام و نامه «جرج جرداق» را مورد تفقد قرار دادند که همین امر باعث شد نویسنده کتاب، آن را به شکل موسوعه ای پنج جلدی و در بیش از دو هزار صفحه منتشر کند.

این موسوعه تاکنون ده ها بار به زبان های گوناگون ترجمه و چاپ شده است.

درباره شخصیت یگانه و ممتاز پیشوای عدل گستران و امام اندیشوران، امیرمؤمنان علی(ع)، آثار گوناگونی به زبان های مختلف، نگاشته شده و هر یک از زاویه ای به این اقیانوس ناپیدا کرانه، نگریسته اند. «جرج جرداق» دانشمند مسیحی لبنانی، با مطالعه زندگی و سخنان و نیز شیوه زمامداری آن حضرت، به شدت مجذوب ایشان شد و با غور و تفکر، اثر جاویدی از خود به یادگار گذاشت.

کتاب او با نام «الامام علی صوة العدالة الانسانیه (امام علی(ع)، صدای عدالت انسانی)» در پنج جلد نوشته شده و با ترجمه روان سیدهادی خسروشاهی به پارسی زبانان، اهدا شده است.

کتاب تک جلدی «امام علی(ع)، صدای عدالت انسانی»، دربرگیرنده مجموعه «الامام علی صوة العدالة الانسانیه (امام علی(ع)، صدای عدالت انسانی)» است که خود «جرداق» پیش از بسط و گسترش، نوشته است.

در بخشی از مقدمه مترجم این کتاب آمده است: «جرج جرداق در سفر چند سال پیش خود به ایران، در دیدار مفصلی به این جانب گفت: اگر دنیای غرب، شخصیتی مثل علی(ع) داشت، امروز در سراسر دنیا با برگزاری همایش ها و تأسیس آکادمی ها و پژوهشکده ها، به ارزیابی اندیشه های او می پرداخت و برای بشریت، راه نو نشان می داد و همه مراکز علمی و اجتماعی خود را با نصب مجسمه های وی زینت می بخشید؛

اما مردم عرب و مسلمان، با داشتن این گوهر گرانبها در میان خود ـ و از هزار و چهارصد سال پیش تاکنون ـ متأسفانه نتوانسته اند او را بشناسند و نه از اندیشه های او در پیشبرد اهداف خود بهره مند شوند. علی (ع) یک انسان مافوق بشر است و ما هرچه درباره او بنویسیم و بگوییم، باز کم گفته ایم و کم نوشته ایم و کتاب من در واقع قطره ای است از دریایی عمیق.

چه کسی می تواند ژرفای دریا را بشکافد و به عمق و حقیقت آن برسد؟...
ما فقط قطره ای از آن را می چشیم و یا جرعه ای از آب شیرین چشمه های آن را می نوشیم....
همین و بس!»
این اثر در انتها، حاوی نمایه ای از اعلام، اماکن و کتاب هاست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما