loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقش مساجد و دانشگاه ها در پیروزی انقلاب اسلامی (مقالات اسنادی)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نقش مساجد و دانشگاه ها در پیروزی انقلاب اسلامی و ارتباط این دو نهاد مقدس، دارای اهمیت بسیار زیادی است. فعالیت های مختلف مبارزین در مساجد (نمازجماعت، سخنرانی و ارشاد و تبلیغ، تجهیز مبارزان انقلابی و اطلاع رسانی در دوران نهضت) این نهاد مقدس را به عنوان اصلی ترین پایگاه نهضت قرار داد و مسجد توانست نقش دیرینه خود را بازیابد که در اسناد و مدارک ساواک به خوبی نمایان است.

دانشگاه نیز مرکز توجه جوانان و حضور مبارزین بود. فعالیت های جوانان انقلابی در این دو مرکز، رژیم را بر آن داشت تا به طرح و برنامه ریزی برای کنترل و مراقبت از این دو نهاد مقدس و انحراف حرکت های فرهنگی و سیاسی جوانان اقدام کند. بستن مساجد، حمله به مساجد، دخالت در برنامه های مساجد و ... از اقداماتی بود که رژیم انجام داد و سرانجام با ناکامی و شکست رو به رو شد. تلاش رژیم برای انحراف جوانان، در لوای توجه به علم و یا رواج فساد و بی بند و باری فرهنگی در دانشگاه ها نیز ناکام ماند؛ و در نهایت، کوشش و همکاری متقابل مسجد و دانشگاه بود که رژیم را به ستوه آورد .... .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما