loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی عبدوس

1 (1)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده حسن شمس آبادی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 305

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23917 10003022
9,800 9,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی همان گونه که محصول فعالیت های گسترده ی گروه ها و اقشار مختلف جامعه بوده است، باید از زبان افرادی متفاوت و متعدد نیز بازگو شود تا علاوه بر دسترسی جامع تری به جزئیات وقایع، چگونگی و زوایای گوناگون وقایع نیز پدیدار شوند.

خاطرات حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی عبدوس که در این راستا منتشر می شود، اطلاعات سودمندی از سال های مبارزه ی روحانیت و دیگر اقشار جامعه با رژیم پهلوی دارد. وی به عنوان واعظی انقلابی به شهرهای متعددی از جمله: کازرون، مینودشت، سمنان، دامغان، کشکوئیه، شهرری، آمل، زنجان، زرین شهر، چالوس، شهسوار، دماوند و... سفر کرد و به تبلیغ آموزه های انقلابی پرداخت. پس از پیروزی انقلاب نیز مسئولیت های متعددی از جمله امام جمعه ی سبزوار و کرج را عهده دار و منشأ خدماتِ فراوانی در این شهرها شد.

کتاب حاضر، یکی از موضوعات طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی است که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه شده است. این دفتر دربردارنده مجموعه ای از خاطرات «حجت الاسلام محمدتقی عبدوس» است که در سال های 1385 تا 1389، طی یازده جلسه مصاحبه از ایشان، ضبط و ثبت شده است. مطالب اثر در سه فصل تدوین شده که در فصل نخست، پیشینة خانوادگی راوی و تألیفات ایشان ذکر شده است. در فصل دوم، محورهای کیفیت آشنایی ایشان با اندیشه های حضرت امام و ورودش به عرصة سیاست، جلسات مذهبی و سیاسی دهه 50، سفرهای تبلیغی و ... درج شده است. فصل سوم نیز، مهم ترین فعالیت های حجت الاسلام عبدوس، پس از پیروزی انقلاب را دربر می گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما