loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات آیت الله عبدالله محمدی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب محمدرضا احمدی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 288

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران، حاصلِ مجاهدت های فراوان مردم این سرزمین از اقشار و اقوام گوناگون است اما در به ثمر رسیدن این انقلاب، روحانیت نقشی مثال زدنی ایفا کرده است؛ همان گونه که در تثبیت و بقای آن تلاش های بی نظیری مبذول می دارد. به دلیلِ ویژگیِ منحصر به فرد انقلاب یعنی اسلامی بودن، این روحانیت بود که به آگاهی بخشی، سازماندهی و بسیج نیروهای مردمی همت گماشت و با تعلیم و ارشاد نسل های نوخاسته، آنها را به سوی مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی سوق داد. آیت الله عبدالله محمدی یکی از روحانیونی است که این نقش اصیل را به خوبی ایفا کرده است. وی چه در پیش از انقلاب و چه پس از آن، خود را چون سربازی در خدمت اسلام و موظف به نگهبانی و پاسداری از آرمان های آن می داند که این وظیفه محدود به مکان و زمان خاصی هم نخواهد بود. کتاب حاضر، متن مصاحبه های مرکز اسناد انقلاب اسلامی قم با ایشان است که پس از ضبط، پیاده سازی، بازنویسی و تدوین اینک به محضر خوانندگان تقدیم می گردد.
راوی پس از معرفی خود در فصل اول، به سال های حضورش در نجف اشرف اشاره می کند. این سال ها مصادف با تبعید امام خمینی به نجف اشرف بوده است. او استقبال از امام در نجف و روزهای آغازین حضور امام و نیز نحوه ی شروع به تدریس امام را بیان می کند. مطالب فصل سوم کتاب به اوج گیری نهضت امام می پردازد. راوی در فصل چهارم از خاطرات دستگیری و زندان خود و پسرش عباس محمدی یاد می کند.در فصل پنجم وقایع پس از پیروزی انقلاب به ویژه در خرمشهر و اوضاع حساس آن بررسی می شود. جریان خلق عرب، اقدامات تیمسار مدنی و آقای شبیر خاقانی از جمله مباحثی است که در این قسمت مورد بحث قرار می گیرد. مطالب فصل ششم به دفاع مقدس و شرایط خرمشهر از ابتدای جنگ تا سقوط و سپس آزادسازی آن اختصاص دارد. آیت الله محمدی در فصل پایانی، از حضورش در ایلام به عنوان امام جمعه و شرایط این شهر در روزهای جنگ و پس از آن سخن می گوید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما