loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات آیت الله سید علی اکبر قرشی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب مرکز اسناد انقلاب اسلامی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 236

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

از اهداف مهم مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تدوین تاریخ انقلاب اسلامی، تبیین ریشه های آن و روشن ساختن زوایای تاریک تاریخ پرفراز و نشیب نهضت اسلامی در دوران مبارزه و استقرار نظام مترقی جمهوری اسلامی ایران است. یکی از روش های مهم نگارش تاریخ، تبیین زوایا، حوادث و علل وقایع تاریخی، نقل و تنظیم خاطرات سیاسی و اجتماعی کسانی است که در این مسیر گام هایی برداشته و در صف مبارزان، مجاهدان و فداکاران جنبش اسلامی ایران به رهبری امام خمینی قرار گرفته اند و یا از اوایل دوران پهلوی به هر حال از دور و نزدیک دستی بر آتش داشته اند. خاطرات این شخصیت های روحانی، علمی و سیاسی ریشه های نهضت اسلامی را آشکار می کند.

پژوهشگر اندیشمند، عالم، مفسر و نویسنده ی پرتلاش، آیت الله سیدعلی اکبر قُرشی یکی از شخصیت های مذهبی و سیاسی کشورمان در پنجاه سال اخیر هستند. ایشان در سال 1307 در شهر بناب (آذربایجان شرقی) متولد و پس از تکمیل تحصیلات عالیه در حوزه ی علمیه ی قم، در استان آذربایجان غربی و مرکز آن (شهر ارومیه) اقامت گزیده و در کنار تدریس، تحقیق و تألیف نیز به ارشاد مردم و تبلیغ رسالت خدایی و روحانی خویش اشتغال داشته است. بعد از قیام امام خمینی (ره) در سال 1342 به صف نهضت پیوسته و در طول سال های مبارزه، ممنوع المنبر و تبعید گردید. بعد از انقلاب اسلامی به نمایندگی استان مزبور در خبرگان قانون اساسی انتخاب شده و از سال 1361 تاکنون در تمام دوره های چهارگانه ی خبرگان رهبری، نماینده ی استان خویش بوده است.

آیت الله علی اکبر قرشی از زمان امام راحل تا حال مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ارومیه و نماینده ی مقام معظم رهبری در جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی هستند و در سال 1375 یکی از محققان برتر سال، شناخته شدند.

خاطرات ایشان شامل حوادث و وقایعی از حوادث حوزه ی علمیه ی قم، مبارزات فدائیان اسلام، شخصیت های روحانی و مبارز ارومیه و رخدادهای پنجاه سال اخیر این دیار می شود که در نوع خود بسیاری از حقایق تاریخی را روشن می کند و از این لحاظ حائز اهمیت فراوانی است.
این کتاب نتیجه ی بیش از 25 جلسه گفتگو با ایشان است که در چهار فصل تدوین شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما