loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی فرد (کاشانی)

5 (1)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب مهدی قیصری

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 240

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

وقوع انقلاب اسلامی با صبغه ی دینی چه به لحاظ تاریخی و چه از نگاه تئوری های انقلاب ، واقعه ای شگرف به شمار می رود . ای بسا که شناخت ابعاد و چگونگی وقوع این انقلاب نیازمند مراجعه به منابع باقیمانده از رژیم گذشته می باشد . اگرچه این منابع شامل اسناد و گزار ش های سازمان های امنیتی رژیم شاه خصوصا ساواک می شود ، اما بیان حوادث از زبان کسانی که خود شاهد جریان انقلاب بوده یا در آن نقشی داشته اند . یکی از منابع متقن و مستند تاریخ نگاری به شمار می رود .

مرکز اسناد انقلاب اسلامی در راستای فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تدوین تاریخ انقلاب اسلامی ، به انتشار خاطرات کسانی که خود نقشی در انقلاب اسلامی داشته اند می پردازد. خاطراتی که پیش رو دارید از زبان حجت الاسلام والمسلمین محسن موسوی فرد ( کاشانی ) نقل شده است . ایشان تحصیلات خود را در زادگاهش کاشان و در مدرسه ی علمیه به پایان رساند . سپس جهت ادامه ی تحصیل به قم مسافرت کرد و در آنجا در مدرسه ی علوی با مرحوم شهید بهشتی آشنا شد و همین آشنایی زمینه ای شد تا بعدها وی در معیت شهید بهشتی با جریانات انقلاب درگیر شده و سهمی در انقلاب شکوهمند اسلامی داشته باشد .

ایشان از نزدیک شاهد حوادث انقلاب در قم و فشار نیروهای امنیتی بر مردم و علما بود و هنگامی که فعالیت در این شهر را غیرممکن دید ، به تهران عزیمت کرد . در تهران ضمن اقامه ی نماز جماعت در مسجدالنبی نارمک ، به دلیل آشنایی قبلی با مرحوم شهید بهشتی ، به جلسات روحانیت مبارز راه یافت . اندکی بعد به دلیل فعالیت های سیاسی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد . پس از آزادی از زندان جهت تبلیغ به شهرهای مختلف مسافرت کرد . با روی کار آمدن بختیار و تصمیم امام خمینی (ره) برای بازگشت به ایران و بستن فرودگاه توسط دولت بختیار ، موسوی کاشانی در معیت شهید بهشتی در دانشگاه تهران متحصن شد . با ورود امام به کشور و اقامت ایشان در مدرسه ی رفاه ، او نیز از جمله کسانی بود که توانست به طور خصوصی به حضور امام راه یابد . پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان با شرکت در کمیته های انقلاب اسلامی به فعالیت های سیاسی – انقلابی خود ادامه داد و با راه یافتن به دفتر تبلیغات امام ، این فعالیت ها را تداوم بخشید . مدتی بعد ، از پذیرفتن قضاوت در دادگاه خانواده خودداری کرد و در ارتش به جانشین عقیدتی سیاسی ارتش منصوب شد. پس از وفات حضرت امام (ره) و انتصاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری ، به دفتر رهبری دعوت شد و در بیت معظم له به خدمت خود ادامه داد .
ایشان هم اکنون ضمن اقامه ی نماز جماعت در مسجدالنبی نارمک، از اعضای بیت رهبری به شمار می روند .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما