loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات مرحوم حاج احمد شهاب

5 (1)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب حکیمه امیری

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 185

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را باید یکی از بزرگترین رخدادهای تاریخی در سده ی بیستم محسوب کرد که نه تنها در بعد سیاسی و اجتماعی تأثیری شگرف بر جای گذاشت، بلکه توانست در ابعاد فرهنگی و تاریخی نیز افکار عمومی مردم منطقه را تحت تأثیر قرار دهد.
ماهیت دینی انقلاب اسلامی ایران که با الهام از آموزه های اصیل اسلامی به وقوع پیوست، نظم ناعادلانه و نابرابر بین المللی را با چالش رو به رو ساخت. انقلاب اسلامی ایران که خود را یاور مظلومان و مستضعفان جهان می دانست، در ایده های اعلام شده ای خود برای این اقشار، توانست با آگاهی دادن به آنها، در برابر قدرت های زورگو، آنها را هدایت کند. فهم و مطالعه این انقلاب یک ضرورت انکارناپذیر برای حراست و صیانت از آن است. بدون تردید یکی از این راه ها بیان «خاطرات» مبارزان نهضت اسلامی است که بازگویی آن، زوایای ناشناخته و پنهان انقلاب را روشن و آشکار می کند.

در این راستا مرکز اسناد انقلاب اسلامی به عنوان متولی ثبت تاریخ انقلاب اسلامی، به چاپ آثار متعددی از شخصیت های انقلابی اقدام کرده است. از جمله آثاری که این مرکز به ثبت و ضبط و انتشار آنها همت گمارده است، خاطرات «حاج احمد شهاب» است. مرحوم حاج احمد شهاب از جمله مبارزانی بوده است که سال ها پیش از آغاز نهضت امام خمینی (ره) به مبارزه برای برقراری قانون اسلام پرداخت و پس از شروع نهضت به همراه سایر هم رزمان و دوستان خود به این نهضت پیوست و در این راه بارها و بارها به زندان افتاد.
عضویت حاج احمد شهاب در هیأت های مؤتلفه ی اسلامی و پیش از آن در جمعیت فداییان اسلام به رهبری شهید نواب صفوی و ذکر خاطرات ارزشمندی در مورد این دو جریان، مجموعه ی حاضر را جذابیتی دو چندان داده است. مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن آرزوی علو درجات برای مرحوم حاج احمد شهاب که در 18 خرداد سال 1386 به رحمت الهی شتافتند برای بازماندگان وی صبر جمیل از خداوند خواهان است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما