loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظام اسلامی و مسئله حجاب (مجموعه مقالات و گفتگوها)

ناشر دفتر مطالعات و تحقیقات زنان

نویسنده سید جعفر حق‌شناس

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 263

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 2401 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
22,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

کتاب نظام اسلامی و مساله حجاب مجموعه مقالات و گفت و گوهایی است که با اساتید حوزه و دانشگاه در راستای مساله حجاب و به کوشش مدیریت پژوهش دفتر مطالعات و تحقیقات زنان جمع آوری شده است.
مساله حجاب در این کتاب نه تنها از زاویه آثار و نتایج، بلکه از ابعاد گوناگون فقهی، فلسفی، جامعه شناختی، روان شناختی و مانند آن ها موضوع گفتگو ها و مباحثات علمی قرار گرفته است.
محورهای این کتاب عبارت است از: بررسی تمایل به بدپوشی و بدنمایی از ابعاد روان شناسانه و جامعه شناسانه؛ مبانی فقهی دخالت حکومت اسلامی در موضوع حجاب با اتخاذ تدابیر تنبیهی و تعزیری؛ بررسی و آسیب شناسی عملکرد جمهوری اسلامی در موضوع پوشش و اهداف، اصول، سیاست ها و برنامه هایی که به گسترش حجاب بیانجامد.
نظام اسلامی و مساله پوشش زنان نوشته محمدرضا زیبایی نژاد؛ پوشش زنان در عرصه قانون و حکومت به قلم زهره رجبیان؛ بررسی جامعه شناختی بدحجابی در ایران نوشته سید احمد هاشمی فشارکی؛ نظام اسلامی و مسئله حجاب، گفتگویی با دکتر عماد افروغ؛ نقدی بر نظرات جک استراو عضو پارلمان بریتانیا درباره حجاب در اسلام نوشته مجلس سلطان القلم و ترجمه مریم رفیعی و گوش فرا دادن به ندای حجاب نوشته تبسم ف.روبی و ترجمه نسرین مصباحی عناوین مقالات و گفتگوهای این کتاب هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما