loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات عزت شاهی (مطهری)

1.5 (2)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب نرگس کلاکی

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 287

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پیروزی نهضت اسلامی مردم ایران در سال 1357 حرکتی بزرگ در تاریخ معاصر این مرز و بوم محسوب می شود که فرجام مبارزه توده مسلمان به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با حکومت استبدادی و نظام شاهنشاهی محمدرضا پهلوی بود. در جریان این انقلاب اصیل اسلامی، بسیاری از شخصیت ها و افراد با تعلقات دینی و مذهبی، مبارزات و فعالیت های حساس و در خور توجهی داشته اند. در همین رابطه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به عنوان متولی تدوین تاریخ انقلاب اسلامی تلاش های گسترده ای برای ضبط و گردآوری خاطرات مبارزان مسلمان انجام داده است که هریک از این خاطرات، گوشه ای از تاریخ پر افتخار نهضت اسلامی و مبارزات صورت گرفته را روشن می سازد.

تدوین و انتشار خاطرات مرحوم فلسفی، شهید محلاتی، شهید صیاد شیرازی، حجت الاسلام ناطق نوری و ... در همین راستا صورت گرفته است. یکی از این شخصیت های مبارز، آقای عزت الله مطهری (عزت شاهی) است که مرکز اسناد انقلاب اسلامی نسبت به ضبط و سپس تدوین خاطرات وی همت گماشت. ایشان در مبارزات سیاسی دهه چهل بویژه در نهضت اسلامی – که از قیام تاریخی سال 1342 که در پی دستگیری حضرت امام خمینی صورت گرفت- حضور داشت.

شرکت در حمله به دفتر شرکت هواپیمایی اسراییل (ال عال) در تهران، برپای تظاهرات ضد اسراییلی در جریان بازی فوتبال بین تیم های ایران و رژیم اشغالگر قدس، حمله به شعبان جعفری معروف به شعبان بی مخ و ... قسمتی از فعالیت های مبارزاتی او بود. در خاطرات وی همچنین اطلاعات ارزشمندی از سازمان مجاهدین خلق (سازمان منافقین)، عملکرد و سیر انحراف و نفاق و وضعیت بازجویی و زندان آنها وجود دارد.

عناوین فصول این کتاب عبارتند از: 1- دوران کودکی و نوجوانی 2- آغاز فعالیت های سیاسی 3- سازمان مجاهدین خلق 4- دستگیری – زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری 5- فعالیت های پس از انقلاب
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما