loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جام شکسته: خاطرات حجت الاسلام عبدالمجید معادیخواه - جلد دوم

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده عبدالمجید معادیخواه

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 524

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی، بی شک، یکی از انقلاب های مهم در تاریخ جهان به شمار می آید که نقش مردم و رهبری مذهبی مرجعیت شیعه حضرت امام (ره) - در آن از برجستگی خاصی برخوردار است. شناسایی و آگاهی نسبت به فعالیت های انقلابیون و شرایط جامعه و نظام پهلوی دوم، ما را در شناخت هر چه بیشتر ریشه های انقلاب اسلامی در وهله ی اول، و شناخت جامعه و مردم ایران در وهله ی دوم یار و رهنمون خواهد بود. در این میان، یکی از منابع مهم شناخت و آگاهی نسبت به فعالیت های انقلابیون و شرایط جامعه و رژیم سیاسی گذشته، بهره گیری از خاطرات فعالانی است که علیه رژیم شاه فعالیت می کردند. مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر اساس انجام رسالت خود مبنی بر تبیین ریشه ها و علل وقوع انقلاب، بویژه نقش آموزه ها و نهادهای دینی، اقدام به ضبط، ثبت، تدوین و انتشار خاطرات خاطره داران فعال انقلابی نموده است و اینک جلد دوم خاطرات حجةالاسلام والمسلمین عبدالمجید معادیخواه را تقدیم علاقهمندان مسائل ایران مینماید.

این مجلد، در برگیرنده ی خاطرات راوی، از رمضان 43 تا پایان سال 1351 و مشتمل بر موضوعاتی از حوادث تاریخ نهضت اسلامی است که مستقیم و غیر مستقیم با حیات راوی ارتباط دارد. بخشی از تکاپوهای مبارزان مسلمان در زنده نگهداشتن یاد و نام رهبر تبعیدی جنبش حضرت امام (ره)- و فعالیت آنها در کانونهایی چون مساجد، حسینیه ها، هیأت ها و مبارزات مخفیانه در این متن، روایت و حکایت می شود. جام شکسته خاطرات خود نگاشت های است با ویژگی خاص، و آن، نگاه نقادانهی راوی به گذشته، حتی گذشته ی خود است. انبوهی از سئوالاتی که در جریان این روایت، پیش روی محققان تاریخ انقلاب اسلامی قرار میگیرد، به آگاهی و اشراف نگارنده از تاریخ انقلاب باز می گردد. صداقت راوی در جای جای این روایت قابل مشاهده است. هر چند، مرز بین تحقیق و خاطره نگاری، گاه بسیار کمرنگ می گردد؛ با این حال تحلیل های راوی، مباحث ناگفته ی بسیاری را مجال طرح می دهد که ارزشمند است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما