loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اعترافات - جلد اول: خدمات اسلام به اروپا

5 (2)

ناشر انتشارات حضرت عباس علیه السلام

نویسنده محمدعباس عطائی اصفهانی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 330

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 2420 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

این کتاب سند افتخاری است برای هر فرد مسلمان و دائرة المعارفی است بسیار مختصر از معرفی پیشگامان مسلمان در علم و فرهنگ و تمدن در جهان و تأثیر حیرت آور آنان در توسعۀ علوم و پایه گذاری صنعت و تکنولوژی به خصوص در دنیای غرب.
ـ آیا می دانید مسلمانان در طی 800 سال حضور در اروپا چه خدمات بی نظیری به آنان کرده اند؟
ـ آیا می دانید مسلمانان پایه های علوم امروزی را در اروپا مستقر کرده اند؟
ـ آیا می دانید چگونه اروپائیان بر دوش مسلمانان ایستادند و به اقتدار علمی رسیدند؟
ـ آیا می دانید اروپائیان نام مسلمانان را به عنوان نیاکان علمی خویش از صفحات تاریخ پاک کرده و بنیانگذاری علوم را به نام خود مصادره کرده اند؟
ـ آیا می دانید چرا مسلمانانِ امروزی در علم و تکنولوژی عقب مانده اند و هرگز باور ندارند که اروپائیان در این جهت مدیون دانشمندان مسلمانان در قرون گذشته اند؟ ...

ـ متأسفانه بی اطلاعی افراد جامعۀ اسلامی (حتی قشر تحصیلکرده اعم از حوزوی و دانشگاهی)از موضوعات مطرح شده در این کتاب(و کتابهایی که در این زمینه نگاشته شده) سبب شده است که آنان نگاه واقع بینانه ای دربارۀ پیشینۀ تمدن غرب نداشته و بالعکس مسلمانان را در نهایت ضعف و حقارت در تاریخ تمدن فرض نمایند.
ـ این کتاب قصد دارد با استناد به منابع معتبر و دقیق تاریخی اندیشمندان و مورخان منصف غربی، از حقیقتی پرده بردارد که اکثر غربی ها سعی در پنهان کردن و محو آن دارند؛ و آن تأثیرات شگفت آور مسلمانان در پیشرفت علوم در اروپا و پیشتازی آنان در عرصه های فرهنگ و تمدن است.
و از آنجاکه آگاهی از مسائل مندرج در این کتاب موجب تقویت روحیۀ خود باوری و اعتماد به نفس در میان افراد جامعۀ مسلمان خواهد شد و از چهرۀ فریبکارانۀ غربی ها رونمایی خواهد کرد؛ لذا بر هر فرد مسلمانی لازم است که از اطلاعات آن به طور کامل بهره مند باشد.
مهمترین مباحث و علومی که در این کتاب مطرح شده و پیشرفتهای خارق العادۀ مسلمانان را در آن مباحث به صورت مستند ارائه کرده عبارتند از :
علم و ادبیات ـ کتاب و کتابخانه ـ فلسفه و حکمت ـ ریاضیات و هندسه ـ تاریخ و جغرافیا ـ هیئت و نجوم ـ شیمی و فیزیک ـ پزشکی و داروسازی و بیمارستان سازی ـ صنعت و معماری و هنرهای زیبا ـ اقتصاد و کشاورزی ـ اختراعات و اکتشافات و...
از ویژگیهای مهم این کتاب خلاصه و مفید بودن آن است که می تواند در حداقل زمان شما را به حداکثر اطلاعات برساند.

در این کتاب ضمن پرداختن به مسائل فوق به برخی از شبهات مهم در این زمینه نیز به طور مستدل و منطقی پاسخ داده است که از آن جمله اند:
ــ آیا اسلام با زور شمشیر به اقصی نقاط دنیا رسیده است؟
ــ چرا غربی ها با توجه به این همه بی اخلاقی و بی دینی باز هم از مسلمانان جلوترند و پیشرفت های خارق العاده ای در علم و تکنولوژی دارند؟
ــ اینکه مسلمانان در ظاهر به مسائل عبادی و اعتقادی، بیشتر اهمیت می دهند؛ آیا آنان را از جامعۀ جهانی و پیشرفتهای علمی عقب نگه نداشته است؟!
در مجموع این کتاب در پاسخ به افرادی نوشته شده که غرب را سرآمد همه چیز می دانند و معتقدند همۀ پیشرفتها از جانب غرب است و نقش مسلمانان در جهان علم و دانش بسیار ناچیز بوده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما