loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه دین: خدا، اختیار و شر

5 (1)

ناشر کتاب طه (موسسه فرهنگی طه)

نویسنده آلوین پلانتینجا

مترجم محمد سعیدی مهر

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 288

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24305 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
155,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این اثر که تألیف یکی از فیلسوفان بنام غرب است، سعی گردیده مهم ترین مباحث مرتبط با فلسفه دین به همراه انواع نقدها، دفاعیه ها، ضعف ها و قوت ها به سبکی منطقی و دسته بندی شده ارایه شود. نویسنده موضعی مثبت نسبت به دین و ایمان دینی و فلسفه دین دارد و کوشیده است نقدهای مخالفان دین و برخی از ادعاهای آنان در نقد دین را منصفانه و به دور از جانبداری از فکری خاص پاسخ دهد. وی ابتدا مباحثی در مورد ذات خدا و صفات او مطرح کرده و بی زمان بودن خدا و علم و فعل یک موجود بی زمان را از لحاظ فلسفی بررسی نموده است. آنگاه نسبت بین علم و قدرت خدا را بررسی نموده و براهین اثبات وجود خدا مانند براهین وجود شناختی و براهین جهان شناختی را مورد شرح قرار داده است. در ادامه وی به مسأله شر به عنوان یکی از مباحث مهم در فلسفه دین اشاره کرده و وجود شرور مختلف در عالم، رابطه بین شر و خیر، فلسفه وجود شر، ماهیت شر و خیر اخلاقی را بررسی نموده است. در فصول دیگر کتاب مباحثی در مورد جاودانگی روح انسان، نسبت بین عرفان و تجربه دینی، خداباوری و تبیین آن و تنوع ادیان (تکثرگرایی دینی) ارایه گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما