loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در نجف: زندگی و مبارزات آیت الله شهید سید محمدباقر حکیم

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 114

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده اصغر استاد حسن معمار

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 118

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24316 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در طول تاریخ تشیع شخصیت های وجود داشته و دارند که هم به لحاظ علمی و معنوی دارای مراتب و درجات رفیعی هستند و هم تلاش خستگی ناپذیری برای احیای هویت شیعه و عزت بخشیدن به این اقلیت مظلوم کرده اند. خاندان حکیم از جمله خانواده های برجسته و پرنفوذ عراق است که از دیرباز خاستگاه شیعیان این کشور برای ایفای نقش در حوزه های گوناگون فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده است و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

شهید آیت الله سید محمدباقر حکیم از جمله ی همین شهداست. شهیدی که سراسر عمر بابرکت خود را در راه مبارزه با ظلم در عراق گذراند: چه در ایران از طریق ارتباط مستقیم و مستمر با اسرای عراقی و چه در عراق به عنوان رئیس مجلس اعلای اسلامی. ویژگی دیگر آیت الله حکیم انس ایشان با قرآن کریم بود. ایشان از هر فرصتی برای خواندن قرآن استفاده می کرد. بررسی زندگی و ابعاد شخصیتی چنین بزرگوارانی از این جهت دارای اهمیت است که نوجوانان و جوانان از طریق آشنایی با سیره ی زندگی این گوهرهای کمیاب از آنها الگو گرفته و افق های جدیدی برای زندگی خود ترسیم کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما