loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگین هستی: ناگفته هایی از زندگی و شخصیت پیامبر اکرم (ص)

4 (1)

ناشر خادم الرضا (ع)

نویسنده حسین سیدی ساروی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 168

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 2434 10003022
65,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب ناگفته هایی از زندگی و شخصیت پیامبر اکرم (ص ) است که به قلم حسین سیدی نویسنده معاصر تألیف شده است .
این کتاب در چهار فصل تدوین گردیده است . در فصل اول با عنوان «خویشتن » به سیمای ظاهری و سیمای حقیقی آن حضرت پرداخته شده است .
در بخشی از سیمای حقیقی حضرت محمد(ص ) به «ادب ورزی »، «امانتداری »، «بزرگواری »، «پوزش پذیری »، «حق گرایی »، «حیاورزی »، «خاموشی » و «خوش خلقی » و... اشاره شده است .
عنوان فصل دوم «خدا» است که در آن به «ایمان پذیری »، «خداباوری » و همچنین «تصویری از خدا»، «بازگشت به رسول خدا»، «قرآن خوانی »، «معاداندیشی »، «بهشت » و «دوزخ » پرداخته شده و فصل سوم کتاب «دیگران » نام گرفته است .
در این فصل به موضوعاتی همچون ؛ آیین نبرد، خدمات اجتماعی ، رفتار، سخن گفتن ، مشورت پذیری ، حضور در صحنه های اجتماع ، احترام به احساسات سالم ، تشویق به تشکیل خانواده ، اهمیت روابط عاشقانه ، خانه چشمه آرامش و...پرداخته شده است .
فصل چهارم و پایانی کتاب با عنوان «طبیعت » نامگذاری شده و در آن به موضوعاتی چون حیوانات ، درختکاری و باغداری گل اشاره شده است .
بخش نهایی «نگین هستی » سخن آخر است که در آن به موضوعات اصلی جمع بندی شده است .

راستی چگونه می توان دستاورد نهایی آفرینش، ثمره تمام و کامل هستی و خلاصه انوار و تجلیات و جودی خداوند را در قالب ناقص الفاظ و واژه ها جای داد؟



ابر انسانی که خالق هستی در حق او فرمود ( لولاک لما خلقت الأفلاک ) اگر تو نبودی هر آینه افلاک را نمی آفریدم. کسی که تا « قاب قوسین او أدنی » به خداوند نزدیک شد و مکانتی یافت که هرگز جبرئیل امین که ملک مقرب و واسطه وحی الهی بود بدان مکانت راه نیافت و با صراحت به او عرض کرد: «اگر یک موی بالاتر روم به نور تجلی بسوزد پرم.»



توصیف انسان کامل نخستین و کسی که خود فرمود: «ای علی(ع) جز خدای و تو، کسی را یارای شناختن من نیست، چگونه ممکن خواهد بود.»



پس بهتر است که لب فروبندیم و سخن کوتاه کنیم و تنها از دریچه روایات و اخباری که حکایت گر متن سیره و سنت پیامبر اعظم(ص) است اخلاق عظیم او را (إنک لعلی خلق عظیم) به نظاره بنشینیم و رفتار و اخلاق شیرین پیامبر بزرگ اسلام که اسوه و الگوی زندگی پارسایان است (و لکم فی رسول الله اسوه حسنه) فرا راه زندگی خویش سازیم و از او پیروی کنیم. در این سلسله گفتار جمله هایی کوتاه در منش و روش زندگی آفرین پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم) بیان می شود که خواندن آن به خصوص برای نسل جوان، الهام بخش زیستی خداپسندانه و سعادتمندانه خواهد بود.







مظهر جمال



قبل از بیان ویژگی های اخلاقی و رفتاری خورشید نبوت, اندکی به توصیف ظاهری مظهر جمال خداوندی بنشینیم: در این باره آورده اند که پیشانی مبارک پیامبر گرامی اسلام بلند بود. مویش نه لخت بود و نه در هم پیچیده. محاسنش نیز انبوه بود، اما بلند نبود. ابروانش به هم پیوسته بودند، اما باریک و کشیده با مژه هایی بلند و انبوه. چشمانش درشت و سیاه بود. گونه هایش برجسته بود ، ولی متعادل، نه کم گوشت بود و نه پرگوشت. بینی اش کشیده و باریک بود. دندان های پیشین او به گونه ای متناسب از یکدیگر فاصله داشتند و از سپیدی می درخشید. چهره اش گرد، سپید، اما نمکین بود و زیر لب پایین اش خال داشت.



پیامبر اسلام خوش چهره ترین پیامبران الهی بود. گردنش نه بلند بود و نه کوتاه، زیبا بود و به سان نقره می درخشید. اعضای بدن مبارکش محکم، استخوان بندی اش درشت بود و اندامی معتدل داشت، نه کوناه قد بود و نه بلند.



شانه ها یش همچون مردان شجاع پهن بود و دوسر شانه اش موی داشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سالک

خدا وند مهربان با این کتاب بهشت را به من نشان داد

30 مرداد 1401

حامد معیری

خوب بود ولی نه خیلی تاثیرگذار و آموزنده

4 خرداد 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما