loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلام بر عاشورا: مجموعه رباعی عاشورایی

ناشر اطلاعات

شاعر رضا اسماعیلی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 94

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بخش اول این کتاب شامل تقریظ هایی است که شاعران و محققان نام آشنایی مانند محمدعلی مجاهدی، حسین اسرافیلی، دکتر محمدرضا سنگری، عباس باقری، حمیدرضا شکارسری، محمدحسین انصاری نژاد، دکتر سیدمهدی طباطبایی و کامران شرفشاهی بر این مجموعه رباعی عاشورایی نوشته اند. بخش دوم کتاب نیز به چاپ مجموعه رباعی های عاشورایی اختصاص یافته است.
شاعر در این رباعی ها به دنبال تبیین فلسفه قیام حسینی با استناد به احادیث، روایات، مقاتل موثق و مستند دینی است. وی در این رباعی ها بیشتر بر ابعاد و وجوه عرفانی، حماسی و پیام های انسان ساز قیام عاشورا و نهضت حسینی تاکید کرده و از منظری معرفت شناسانه به حماسه کربلا پرداخته است. چرا که عاشورا عالی ترین جلوۀ حماسه، ایستادگی و مبارزه با ظلم و جهل است، آن چنان که در فرازی از زیارت اربعین آمده است: «و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک عن الجهاله و حیره الظلاله» امام حسین علیه السلام خون قلبش را به آستان الهی هدیه داد تا بندگان را از ظلمت جهل و نادانی و حیرت گمراهی رهایی بخشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

طیبه

با سلام واحترام
از آقای رضا اسماعیلی مجموعه های شعر یشون رو می خواستم چ جوری و از کجا می تونم تهیه کنم اگه کمکم کنید سپاسگزارم .

18 شهریور 1394

سلام
ما کتاب های زیر را از ایشان داریم:
http://bookroom.ir/people/3095

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما