loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 73: دولت موقت

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده محمدعلی صدر شیرازی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 264

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

یکی از نقاط حساس تاریخ جمهوری اسلامی ، سال های تصدی امور کشور توسط نیروهای ملی و ملی ـ مذهبی به رهبری مهندس بازرگان است که در نگاه اغلب مورخین، از نقاط تاریک، مه آلود و سراب وار محسوب می شود. اما امروز، به مدد اسناد به دست آمده از لانه ی جاسوسی و نمایان شدن چهره ی واقعی برخی از اشخاص عمده ی این جریان، تا حدودی ابهام یادشده روشن شده است. هر چند، مردم انقلابی که تحلیل امام (ره) و رهبران انقلابی را ملاک عمل قرار می دادند، هیچ گاه دچار ابهام نشدند و از همان ابتدا و در پی بیانات حضرت امام (ره)، نسبت به این قضایا، آگاهی لازم را پیدا کردند.

کتاب حاضر، پژوهشی متناسب با اطلاعات سیاسی و میزان آگاهی های نسل سوم انقلاب اسلامی و به منظور آشنایی آنها با یکی از مهم ترین دوره های حیات جمهوری اسلامی تدوین شده است و به بررسی نحوه ی پیدایش، طرز تفکر و اندیشه های افراد تأثیرگذار، اقدامات و تحرکات نهضت آزادی پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا استعفای دولت موقت و سرانجام این گروه، پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما