loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 67: زندگی و مبارزات شهید ایوب معادی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده علی درازی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 242

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران حاصل مشارکت تمامی اقشار ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) می باشد که در این میان دانشجویان نقشی مؤثر و تعیین کننده ایفا کرده اند. دانشجویان به عنوان جوانان بی باک و پرتحرک و انگیزه در جریان انقلاب در تهیه و تکثیر و توزیع اعلامیه های انقلابی، برپایی تظاهرات ها، شعار نویسی ها ... فعالیت های گسترده ای داشته اند.

از جمله دانشجویان مسلمان و مبارز، شهید ایوب معادی فرزند خط دلاوران رشید اردبیل است. وی ضمن آنکه مبارزات اسلامی گسترده ای به همراه دوستان دانشجوی خود در مدرسه ی عالی بابلسر و شهر بابلسر و در شهرهای اطراف آن داشت؛ شهادت وی نیز در گیلان، مازندران و زادگاهش اردبیل موج گسترده ای در تیرماه 1357 ایجاد کرد.

شهید ایوب معادی به جهت فعالیت های مبارزاتی خود بارها مورد پیگرد شهربانی و ساواک واقع شده بود که در شهریور سال 1356 به دستگیری دو ماهه و شکنجه و بازجویی مفصل وی در کمیته ی مشترک ضد خرابکاری تهران منجر شده بود. برپایی اولین تظاهرات انقلابی در بابلسر به مناسبت سالگرد قیام 15 خرداد توسط ایوب معادی و دوستانش که عده ای بعدا در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت رسیدند موجب عکس العمل شدید ساواک و شهربانی شد.

و در نتیجه ی تعقیب دست اندرکاران تظاهرات، ایوب معادی و یازده نفر دیگر دستگیر شدند که ایوب معادی زیر شکنجه ی وحشیانه ی مأمورین به شهادت رسید و علی رغم مقاومت ساواک از تحویل جنازه ی شهید ، دانشجویان و خانواده ی وی پس از چند روز موفق شدند جنازه ی شهید را تحویل بگیرند. و با ترتیب کاروانی از دانشجویان در حزن و اندوه جنازه ی دوست خود را تا زادگاهش اردبیل مشایعت کنند و در شهرهای مسیر انتقال به توزیع اعلامیه های انقلابی به ابلاغ پیام خون شهید و اهداف انقلاب اسلامی بپردازند.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر اساس رسالت خود چاپ و انتشار این مجوعه را که زندگی و مبارزات این دانشجوی شهید انقلاب است، برای تبیین هر چه بیشتر ابعاد انقلاب اسلامی در سی امین سالگرد شهادت وی و سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر می نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما