loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 64: شاگرد اول (زندگی و مبارزات شهید دکتر محمود قندی)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده حسین ذکریای عزیزی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 136

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

چنانچه در تاریخ آمده است، جمع قابل ملاحظه ای از 72 تن یار و یاور امام حسین (ع) در روز عاشورای سال 61 ق، از لشکر عبیدالله بن زیاد و صحرانشینان اطراف نینوا و شهرهای اطراف، گرد امام حسین (ع) حلقه زدند و فدای آن وجود نازنین و آرمان های ناب حسینی اش گشتند. در انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) نیز نمونه هایی چند را شاهد بوده ایم که با شروع نهضت، از سراسر دنیا، مخلصانه و عاشقانه، تحصیل، کار و زندگی خود را رها کرده و گرد "اعجوبه ی قرن بیستم" حلقه زدند و فدای انقلاب و آرمان های ناب خمینی کبیر گشتند.

تاریخ انقلاب، هیچ گاه، چمران را که پیشنهاد کار در سطوح عالی مدیریت ناسا را به جنگ های طاقت فرسای چریکی علیه دشمن بعثی، ترجیح نداد فراموش نخواهد کرد... و فراموش نخواهد کرد، شهید دکتر محمود قندی را.

قندی که یکی از دو امید علامه شهید مطهری در "فلسفه ی اسلامی" بود. قندی که آیت الله داوودی، "قریب به اجتهاد"ش می دانست. قندی که شهید رجایی و شهید بهشتی و امام راحل (ره) و ملت به او امیدها داشتند. قندی که منافقان کوردل، خوب او را شناختند! با علم به اینکه او و همرزمانش در حزب جمهوری اسلامی، چه گوهرهای ارزشمندی اند و در آینده، منشأ چه اثرات پرباری برای ملت رها شده از ظلم و ستم پهلوی خواهند شد، بی رحمانه به شهادتشان رساندند. کتاب حاضر، یکی از مجلدات مجموعه "دانستنی های انقلاب برای جوانان" است که به زندگی شهید دکتر محمود قندی از شهدای فاجعه ی ترور اعضای حزب جمهوری اسلامی در روز 7 تیر 1360 پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما