loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 63: زندگی و مبارزات شهید ابوالفضل پیرزاده

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده علی درازی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 238

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران ریشه در هویت اصیل و کهن مردم ایران دارد که به عشق و ارادت ایرانیان به پیامبر (ص) و خاندانش باز می گردد. نقشی که علقه های مذهبی در انقلاب اسلامی داشته بر کسی پوشیده نیست. آنچه این علقه ها را به علاقه همگانی برای تحقق آرمانی مقدس گرد می آورد علما و روحانیون بودند که در رأس آنها حضرت امام (ره) سکاندار اصلی بود. علما و روحانیون در سطوح مختلف بسته به موقعیت و جایگاه خود نقش آفرین بوده اند.

در این میان بزرگانی بودند که علاوه بر مبارزات سیاسی، قسمت عمده وقت خود را رصرف فعالیت فرهنگی و پرورش و تربیت نیرو برای انقلاب می کردند. شهید مظلوم آیت الله بهشتی و شهید آیت الله قدوسی در سنگر مدرسه حقانی شاگردانی را تربیت کردند که در دوران انقلاب و بعد از پیروزی نقش انکارناپذیری در پیروزی و تثبیت انقلاب ایفا کردند.

از جمله تربیت شدگان مکتب شهید بهشتی حجت الاسلام شهید ابوالفضل پیرزاده بود که در قبل از انقلاب یکی از حلقه های اصلی اتصال انقلاب اسلامی قم و اردبیل بود و پس از پیروزی انقلاب هم در تثبیت و محافظت از انقلاب شکوهمند اسلامی تلاش شبانه روزی داشت. شهید پیرزاده، علی رغم آنکه جوانی بیست و پنج ، شش ساله بود مسئولیت های خطیری را در اردبیل بر عهده گرفته بود.

از جمله مسئولیت زندان اردبیل و حضور مؤثر در تشکیل سپاه. حجت الاسلام شهید پیرزاده چنان جایگاهی در میان مردم و انقلابیون اردبیل داشت که منافقین او را دست راست آیت الله مروج می دانستند. شهادت وی با شلیک نزدیک به یک خشاب گلوله حکایت از عناد و کینه ای بود که منافقان از وی بر دل داشتند .... مرکز اسناد انقلاب اسلامی به عنوان متولی تاریخ انقلاب اسلامی برای تبیین هر چه بیشتر مبارزات و مجاهدات نیروهای مذهبی و ارایه الگوهای مناسب برای جوانان، کتاب «زندگی و مبارزات شهید ابوالفضل پیرزاده » را منتشر کرده تا بلکه بتواند گوشه ای از تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی را تبیین نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما