loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 52: دست بوس (زندگینامه امیرعباس هویدا)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده بهمن هدایتی آذر

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 167

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مطالعه و بررسی تاریخ معاصر ایران و به خصوص شناخت چهره های تاریخ ساز از جمله مبانی و مقدماتی است که نسل جوان امروز برای ساختن فردا به آن نیازی مبرم دارد، زیرا بدون شناخت افراد و افکاری که دیروز و امروز جامعهی ما محصول و دست ساخته ی آنهاست تغییر وضع موجود و حرکت به سوی بهبود امور ممکن نمی نماید.

امیرعباس هویدا از جمله مشهورترین رجال سیاسی عصر پهلوی است که نام او با عصر 13 سالهی اقتدار و ثبات سلطنت محمدرضا پهلوی گره خورده و بسیاری از تحولاتی که در ادبیات سیاسی از آنها با عنوان گرایش به سوی مدرنیسم یاد میشود، در عصر نخست وزیری او رخ داده است. هویدا چه به عنوان یک عنصر بوروکرات که با توجهات سرویس های جاسوسی غربی مراتب ترقی در هرم قدرت را به سرعت طی کرد و چه به عنوان چهره ی شاخصی از فرقهی بهاییت که رشد ناگهانی خود در ساختار قدرت را مدیون توجه خاص غربی ها به فرقه ی بهائیت بوده و چه به عنوان درشت ترین مهره ی سیاسی عصر پهلوی که به فرجام پرونده ی سیاه خود، معدوم شد، نقش ویژهای در تحولات 15 ساله ی آخر عصر پهلوی ایفا نموده و هم در عصر نخست وزیری و هم پس از اعدام به وسیله ی دادگاه انقلاب اسلامی، از شهرت بسزایی در رسانه ها و کتب و مقالات تاریخی برخوردار بوده است. مرکز اسناد انقلاب اسلامی با انتشار اثر حاضر سعی در روشن نمودن بخشهایی از چهره ی این مهره ی کلیدی بهایی و فراماسون دارد و پرداختن به زندگی او را بهانه ای برای آشنایی بیشتر نسل جوان جامعه با حقایق تلخ تاریخ معاصر میداند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما