loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 51: نواب، اسطوره ی مهر

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده پروین قائمی

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 84

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در تاریخ هر ملتی افراد انگشت شماری هستند که برای تحقق عدالت و پیاده شدن ارزش های انسانی و اعتقادات دینی حاضر به فدای وجود خود شوند. از این رو، در صورت ظهور چنین انسانهای وارسته ای، دادن عنوان «انسان بزرگ» به آنها گزافه نیست. چنین افرادی به علت مهر و علاقهای که به هموطنان خود دارند، منحصر به فرد هستند. جمعیت فدائیان اسلام که پس از فروپاشی خیمهی استبداد رضاشاهی تشکیل شد، تحت رهبری سید مجتبی نواب صفوی در پی اجرای احکام اسلامی و احقاق حق هموطنان از استعمارگران و اقمار آنان برآمد.

وجود نواب مالامال از مهر و محبت نسبت به هموطنان استثمار شده و رنجدیده از تازیانه استعمار بود و ایشان تنها راه رهایی از رنج ها را قطع دست اجانب از ثروت های این کشور، اجرای احکام اسلامی و به دیگر سخن تشکیل حکومت اسلامی میدانستند که در واقع زمینه ساز و الهام بخش بسیاری از مبارزان در نهضت امام خمینی (ره) شد. این کتاب به طور خلاصه و با زبانی ساده و روان به زندگانی شهید نواب صفوی پرداخته است. امید است که در شناساندن زوایای گوناگون این شخصیت فقید مثمر ثمر باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما