loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 49: خرم ولی خونین

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده مهدی قیصری

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 176

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران، قبل از آنکه حتی لحظه ای پس از پیروزی، در آرامش بسر برده باشد، با حجم انبوهی از کینه توزی ها و دشمنی ها مواجه شد که حقانیت و اصالت آن را به خوبی تحکیم نمود. جنگ تحمیلی هشت ساله علیه جمهوری اسلامی ایران (1367-1359) پررنگ ترین فصل توطئه های پیدا و پنهان قدرت های جهانی، برای ریشه کن کردن نهال نوپای نظام اسلامی و برگی درخشان از طومار پرافتخار دست آوردهای مادی و معنوی فرهنگ انقلاب اسلامی در تاریخ ایران است. بی تردید، تبیین و بررسی زوایای متعدد این برهه سروشت ساز از نبرد تاریخی حق و باطل – دوران دفاع مقدس – بیانگر فراز مهمی از فرهنگ وتاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

هجوم ارتش تا دندان مسلح شده عراق به مرزهای جمهوری اسلامی ایران در همان آغاز، منجر به تصرف قسمت هایی از خاک ایران شد که بی شک، مهم ترین آن ها بندر خرمشهر بود. اشغال خرمشهر به عنوان بزرگ ترین بندر تجاری ایران و شهری مهم و استراتژیک در عمق جنوب غربی ایران، از سویی رمز موفقیت رژیم تجاوزگر بعثی به حساب می آمد و از سویی دیگر، نماد مظلومیت ملت مسلمان ایران بود. خرمشهر، از اشغال تا آزادی (آبان 1359 تا سوم خرداد 1361) قبله گاه شور و حماسه و عشق و ایمان مردم و رهبری بود که زندگی و مرگ را با عزت و آزادگی می خواستند. حوادث و تحولات مربوط به این شهر، از پیش از اشغال تا پس از آزادی، فصل مهمی از حقیقت دفاع مقدس به حساب می آید.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی سعی دارد تا با ارائه تصویری روشن، هرچند مختصر، از اوضاع و تحولات شهرهای مرزی جنوب و غرب کشور که اولین سد مقاومت و ایستادگی در برابر این جنگ افروزی خانمان سوز بودند، قدمی در راه حفظ و تدوین ارزش ها و حقایق فراموش ناشدنی جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی در دوران 8سال دفاع مقدس برداشته باشد. عناوین فصول کتاب خرم ولی خونین: خرمشهر در آیینه تاریخ خرمشهر از پیروزی انقلاب اسلامی تا آغاز جنگ تحمیلی لغو قرارداد الجزایر بوسیله صدام حسین و حمله به خرمشهر خونین شهر؛ از اشغال تا آزادی ضمائم اسناد و تصاویر
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما