loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد تاریخ نگاری انقلاب اسلامی - کتاب ششم

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده مرکز اسناد انقلاب اسلامی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 360

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران از حوادث مهم قرن بیستم است که در عین ناباوری ناظران سیاسی و در شرایطی منحصربه فرد نسبت به انگاره های حاکم بر زمان خودش به وقوع پیوست و همین امر موجب شد تا تحلیل این پدیده براساس باورها و نظریات متعددی صورت پذیرد. گستردگی این تحلیل ها نتیجه گیری های متعدد و گاه متناقضی را نیز دربر داشته است که نیازمند تحلیل و بررسی بیشتر می باشد.

نقد کتب و منابعی که درباره زوایای مختلف تاریخ انقلاب اسلامی ایران نوشته شده اند، نیازمند توجه و دقتی است که باید با استناد به منابع متقن و مستدل انجام پذیرد. این امر از عوامل اساسیِ ترقیِ حافظه ی تاریخی و ملی یک ملت به شمار می آید و به کشف حقایق و روشن تر شدن موضوع می انجامد.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی در راستای انجام رسالت خود در تدوین تاریخ انقلاب اسلامی، گام دیگری را در کنار کارهای پژوهشی متداول خود برداشته و طرح بررسی و نقد آثار مکتوب درباره ی انقلاب اسلامی ایران را نیز به مجموعه برنامه های پژوهشی خود افزوده است. تاکنون پنج مجلد از مجموعه ی نقد مذکور منتشر گردیده و اینک ششمین اثر از این مجموعه به جامعه ی علمی و علاقه مندان مطالعات انقلاب اسلامی تقدیم می شود.

در این مجلد، شش کتاب از نویسندگان داخلی و خارجی درباره ی ابعاد مختلف انقلاب اسلامی ایران ،توسط ناقدان محترم مورد بررسی و نقد قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما