loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد تاریخ نگاری انقلاب اسلامی - کتاب هفتم

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده مرکز اسناد انقلاب اسلامی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 226

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نقد علمی از راهکارهای مناسب در مواجه با آثار پژوهشی در حوزه های مختلف تحقیقی است که ضمن نشان دادن نقاط قوت و ضعف آثار بر غنای آن می افزاید. این مسئله در حوزه ی علوم انسانی و به ویژه تاریخ بشر نمایان و محسوس است. دخالت ارزش های فردی و گروهی در علوم انسانی سبب می شود تا با مطالعه ی برخی «برداشت ها» قلب و ذهن خواننده به سمت و سویی خاص هدایت شود.

در این میان، انقلاب رویدادی است که به جرأت می توان آن را مهم ترین و متحول کننده ترین رخداد در عرصه های مختلف هر کشور و ملتی به شمار آورد. تغییرات پی درپی و عمیق در جزئی ترین مسائل جامعه و تحول آنها در جهتی دیگر با سرعتی بالا و پیچیدگی جریان ها و افراد دخیل در آن می تواند زمینه های بسیار خوبی برای نقد آثار مربوط به آن باشد. جریان سازی در عرصه ی تاریخی از جمله مسائلی است که اگر با نقدی منسجم و متکی به منابع عینی و ملموس تاریخی همراه شود به احتمال زیاد از انحراف ذهنی خواننده جلوگیری به عمل خواهد آمد.

برخی از مورخان داخلی و خارجی در بازگویی و تحلیل تاریخ انقلاب اسلامی ایران دیدگاه هایی ارائه نموده اند که با واقعیت های این واقعه ی عظیم همخوانی چندانی ندارد و نیازمند بررسی و نقد علمی است.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی به عنوان مرکزی تخصصی در حوزه ی تاریخ انقلاب اسلامی، در راستای انجام رسالت خود در مطالعه و تدوین تاریخ انقلاب اسلامی، گام دیگری در کنار فعالیت های پژوهشی متداول خود برداشته و طرح بررسی و نقد آثار مکتوب درباره ی انقلاب اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار داده است. تاکنون شش جلد از این مجموعه منتشر شده و اینک هفتمین کتاب مجموعه ی مذکور شامل شش مقاله در نقد شش کتاب مربوط به حوزه ی انقلاب اسلامی، تقدیم علاقه مندان مطالعات انقلاب اسلامی می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما