loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجلس شورای اسلامی دوره ی اول

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده اکبر خوش زاد

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 311

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی و در فرآیند تثبیت خود ، دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر نهاده است . پس از تشکیل دولت موقت انقلاب و تدوین قانون اساسی ، راه اندازی مجلس شورای اسلامی یکی از مهم ترین و اساسی ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بود .
اولین دوره ی مجلس شورای اسلامی در یکی از بحرانی ترین روزها یعنی خرداد 1359 افتتاح شد تا نیروهای مذهبی و انقلابی که مورد اعتماد شدید مردم بودند ، با تصویب طرح ها و لوایح کاملا اسلامی و انقلابی در این مجلس ، در روند رو به رشد انقلاب اسلامی گام مؤثری بردارند .

مجلس شورای اسلامی اول با تکیه بر ظرفیت و استعداد نمایندگانش که غالبا از نیروهای نسل اول انقلاب محسوب می شدند با درایت و هوشمندی در مقابل چالش های بزرگ سیاسی فراروی انقلاب مقاومت کرد .
حل و فصل بحران گروگانگیری ، انتخاب نخست وزیر در دوران ریاست جمهوری بنی صدر ، طرح عدم کفایت سیاسی بنی صدر و مسائل پیچیده ی جنگ از عمده ترین چالش هایی بود که مجلس پرکار پشت سر نهاد ؛
از این رو ، شناخت درست این نهاد برخاسته از متن انقلاب و مردم نه تنها به عنوان یک ضرورت بلکه به عنوان یک رسالت ، احساس می شود که این کتاب به این امر می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما